Hei, jeg har lyst til å dele noen av mine nyeste oppdagelser med dere. :)
Pannekaker
Etter litt eksperimentering med ulike oppskrifter har jeg endelig fått ett resultat som som kan minne veldig om vanlige pannekaker. :D
Ingredienser:
3egg
3-4 ss sukrin
1/2 dl fløte
1/3 olivenolje
3 ss soyaprotein
1ss Jbkm
(kan og ta litt vaniljesukker, eller vanilje essens)
Bland alt godt, og steik på pannen.
Jeg fikk fem pannekaker ut av røren, grovt regnet så inneholder de ca o,5 karber stk.
Pizzabunn
Med utgangspunkt i samme oppskrift har jeg også laget en kjempe god pizzza bunn (langpanne)
Ingredienser:
3 egg
litt salt
2/3 pk kremost
1/3 dl olivenolje
1 dl fløte
4 ss soyaprotein
1ss jbkm
Litt bakepulver
en (stor) håndfull med revet ost
Røres godt sammen, og blir så spredd utover en langpanne, og stekt i ovnen før fyllet tas på.
Jeg hadde en venninne (som ikke går på lavkarbo) på besøk i går, og da lagde jeg denne som pizzabunn. Og vi var kjempe fornøyd begge to. :)
Lite tips. Det går an å lage kjempe gode kanelsnurrer av pannekakerøren. Ta røren og stek den i ovnen i langpanne. Smør den med smør, og stør på kanel og sukker. Rull den sammen, og skjer opp i biter. Nydelig!! :D
Hei!
Er helt fersk, og synes det er litt vanskelig å sette seg inn i alle ingrediensene...
Jeg savner virkelig pannekaker, så tenke å prøve oppskriften din ;)
Jeg lurer på om sukrin er et søtningsmiddel på linje med splenda...kan jeg bruke
splenda i stedet? og hva er det som forkortes til JBKM? Må jeg til helsekost for å få JBKM (og evt hva med sukrin?) Tusen takk!!!!
JBKM = Johannesbrødkjernemel. Jeg kjøpte på helsekosten (men husker ikke om det var i Norge eller Sverige). Er ganske ny på dette selv. Men JBKM er perfekt til å tykne sauser f.eks.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.