< Tilbake til oversikten

Kort spørsmål om frukt og grønnsaker

rut311 sa for siden:

Jeg har nå satt en grense på kaloriinntaket til 2000 om dagen, og deriblant 25 gr karbohydrater. Men for å komme opp på 25 gr, uten å overstige kcal-grensa, så må jeg spise noe som inneholder litt mer karbo, og ikke like mye fett. (Får fortsatt inn 75% fett i løpet av dagen = 166 gr).

Hva bør jeg velge av frukt (med lav GI) og grønnsaker (grønnsaker som inneholder mer KH, og da blir det vel rotgrønnsaker) ?

F.eks inneholder morgensdagens meny 100 g appelsin og 70 gr druer. Da har jeg fått til et perfekt forhold på 75/20/5. (166 gr fett, 100 gr protein og 25 gr KH)

nellie sa for siden:

Druer, mango, banan, visse typer meloner er frukter du egentlig bør holde deg unna:) Du må nok prøve deg frem og se hvordan de forskjellige fruktene virker på nettopp DEG. Noen reagerer veldig på noen type frukter, men er liksom ikke noe fasitsvar på det.

Bestemamma sa for siden:

Jeg ville ha valgt grønnsaker...fordi de inneholder mer vitaminer og mineraler enn frukt....:)

rut311 sa for siden:

Ja, tipper jeg er den som reagerer på de:)

rut311 sa for siden:

Da har jeg bytta ut frukta med gulrot og kesam.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.