har gått på ketolyse kuren tatt av 25 kg i løpet av tre etapper i løpet av ett år til sammen
men nåhar jeg hatt ferie siden i sommer pg kiloene sniker seg på.ikke rart siden jeg stadi snoker i sjokolade godteri osv.. så det er nok dessverre helt og holdent min egen feil
spørsmålet mitt nå er : hvordan og hva skal jeg spise for å komme inn i lavkarbo trenden.. orker ikke være så fanatisk som på ketolyse.. tenkte meg litt mer karber pr dag og kanskje ikke fullt så drastisk
er det noen her som har erfaring med dette og evt hvor mye vektnedgang en kan håpe på
Nå er det jo ikke mitt svar du er ute etter fordi jeg ville gått ketogent og deretter øket opp litt og litt. Personlig synes jeg det er vanskelig å gå litt og litt ned..
Du må finne ut hva som passer deg, men karbo øker lysten på mer karbo og dermed går det galt.
Jeg ville tatt et par uker med streng lavkarbo først jeg for å komme ordentlig i gang med fettforbrenningen igjen. Deretter kan du begynne og finne "ditt" nivå av karbohydratinntak som du er komfortabel med.
Les deg godt opp på matvaretabellen. Ligger du under 72g kh pr dag skal du ikke trenge og tenke på å redusere fettet, men dette er nok litt individuelt :) Det er umulig og spå vektnedgang for individer, dette må du nok prøve deg litt fram på er jeg redd...
Jeg har problemer med å komme over 20 g kh pr dag - så jeg forstår at det er litt jobb og finne sitt nivå :) Tenk over hva du savner og har lyst på, så kan du jo spise litt av det av og til?
Hvis du ikke har lest den, anbefaler jeg at du leser boka Bedre uten brød av Lutz. Der mener de at "perfekt" inntak ligger rundt 72 g kh pr dag og forklarer i detalj hvordan du kan oppnå dette :) Lån den gjerne på biblioteket før du kjøper den.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.