< Tilbake til oversikten

Fikk helt sjokk av denne testen!

Sincity sa for siden:

Hei alle sammen, var innom en lavkarbo blogg og leste litt rundt på siden da jeg så at vedkommende som eier denne bloggen linket til en nettside med en test som sjekket ut hva slags metabolsk type vedkommende var..

tok den samme testen og fikk meg en skikkelig opplysning hva meg selv angår, og skjønner nå hvorfor jeg er sånn som jeg er når jeg spiser karbohydrater.

det var som om noen hadde observert meg å skrevet ned hva slags reaksjoner jeg får med et kosthold fullt av karbohydrater!

dette ble prøveresultatet

www.helhetsforum.no/Helhetsforum_deltager/A_Sartrekk_ved_profettype_dietter.htm

og her ligger spørsmålene

www.helhetsforum.no/Helhetsforum_deltager/kostholdstest_metabolsk.htm

Georgine sa for siden:

Jeg er samme type som deg og det er nok mange som har funnet ut at lavkarbo er godt for de som er profettypen. :)

Antoinette6 sa for siden:

Denne var meeeget interessant. OG seriøs ! Jeg skjønner liksom mer av meg selv . . . :ja:

TAKK, Sincity ! :blomster:

Sincity sa for siden:

Bare hyggelig!

satt faktisk å var fysen på sjokolade og potetgull men når jeg leste det der forsvant all høykarbo-lyst !

Huldr sa for siden:

Jeg er en mikstype - ingen overraskelse der!

Photobscura sa for siden:

Jeg ble også profettype, men kjente meg lite igjen i beskrivelsen, bortsett fra kanskje den siste bolken. Jeg foretrekker fet/proteinrik mat, men har sjelden behov for å spise for annet enn å tilfredsstille sult, jeg har sjelden/aldri sterk apetitt, og har i grunn aldri vært borti lavkaloridietter. :p

kamp sa for siden:

Miks her..

Noenkiloformye sa for siden:

Vet ikke helt jeg.... Var flere spørsmål som enten hadde bare alternativ A og C, ller bare B. En feil eller...? Ble mikstypen jeg.

[CENTER] "Tretthet, angst, nervøsitet[/CENTER]
[CENTER]I én forstand er det fint å være en mikstype fordi de har en tendens til å ha alle de gode trekkene ved både profettypene og karbotypene. Men dette innebærer også at mikstyper kan utvikle problemer fra begge sider. Avhengig av hva slags ubalanse som utvikler seg, kan mikstyper utvikle tretthet, sløvhet eller depresjon like lett som hyperaktivitet, nervøsitet og angst. Selv om mikstyper har potensial for å utvikle flere problemer enn andre typer, er det også mindre sannsynlig at de gjør det."

[/CENTER]
[LEFT]Stemmer fint den i alle fall. Resten er jeg igrunn uenig i. Står at jeg bør mikse mellom fett og karber, men jeg føler ikke det passer. Jeg trivdes veldig godt på 15g kh om dagen. Karbohydrater gir meg søtsug.
[/LEFT]

FrkMarge sa for siden:

Jeg ble også pofettype. Absolutt ingen overraskelser egentlig. Bare en masse bekreftelse på at jeg har valgt den rette veg:p

Sincity sa for siden:

øverst i testen står det at man ikke trenger å svare på de spørsmålene man ikke føler har noe for seg. Jeg svarte ut ifra hvordan jeg reagerer på mat når jeg spiser "normalt" altså vanlig norsk husmannskost med poteter og hele den linja der.

Det gikk opp et lys for meg hvorfor jeg ikke har klart meg på lavkalori og hele tiden føler meg sulten selv etter fem-seks brødskiver.

Men den passer kanskje ikke for alle :) jeg fikk hvertfall bekreftet veldig mye for meg selv! tjooohei!

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Profettype. Og noen av beskrivelsene var nesten litt skumle å lese.

Passet nesten litt for godt...

danielve sa for siden:

er den profett- typen jeg. Elsker kjøtt, gjerne litt fett, spiser ikke søtt- har aldr gjort det. Er alltid skrubbsulten og spiser store porsjoner. Helst middag til frokost.

lucifine sa for siden:

samme her!

smgj sa for siden:

Den der stemte egentlig skremmende godt... Blandingstype med vekt mot profett... Og den forteller det jeg vet... At jeg må passe på at ikke karbohydratene sklir ut i høy-GI-retningen... Men at jeg ikke kan/vil unnvære frukten min. (Og at jeg bør unngå den i form av juice = sukkervann), samt at måltidene mine bør balansere fett, proteiner og karbohydrater. For meg starter en ond spiral med sult som tilfredsstilles med karbohydrater. Klarer jeg å finne en pose nøtter/øffer så er jeg berget.

Meget positivt overrasket over treffkvaliteten på denne testen.

Klara sa for siden:

Stemte vel med hva jeg tenkte på forhånd. Ble miks, med denne fordelingen:
a - 20
b - 27
c - 12

Bestemamma sa for siden:

Jeg fikk Profett.... Ikke noen overraskelse akkurat, men jeg er mer overrasket over å finne et slikt forum.....:rolleyes:

FredrikW sa for siden:

Ble profett på meg. Ikke overraskende egentlig. Men jeg måtte lese ordet profettype maaaange ganger før det gikk opp for meg at meningen var pro-fett, og ikke profet-type. Skjønte ikke hva religion hadde med saken å gjøre. Utrolig at det går an å bli så fjern :forvirret

Huldr sa for siden:

Du er ikke den eneste :D Jeg trodde først folk her i tråden hadde skrevet det feil, før jeg gikk tilbake til sida og leste ordet om igjen :p

Lissi80 sa for siden:

Jeg ble miks... Stemmer nok ganske bra :)

Svarte utifra sånn det er nå :) Har spist lavkarbo siden januar i år og jeg vil anta jeg hadde fått et annet testresultat om jeg besvarte spm utifra sånn det var før onleggingen til lavkarbo.. Men det sto jo også i testen at man skulle svare utifra slik ting var og føltes og ikke før/tidligere...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.