< Tilbake til oversikten

Jeg går ikke ned i vekt, jeg går opp igjen nå ...

Prinsesseslanken sa for siden:

utrolig frustrerende! Jeg og mannen min begynte for vel 8 uker siden. Han har gått ned 10 kg, jeg gikk ned senere (greit nok, da jeg skal ned mindre enn ham)nærmet meg -4 kg, så stoppet det og nå er jeg kun 1 kg å være tilbake til start!
Vi kjøpte ketosesticks-jeg får utslag mens han ikke får, likevel er det han som går ned i vekt...urettferdig, rett og slett, hehe!
Noen som vet hvorfor? Jeg ligger i underkant av 15 karber per dag...:confused:

Furine sa for siden:

Du har bmi innanfor normalen, lavkarbo er vektregulerande, det er ikkje sikkert kroppen din meiner at du skal meir ned i vekt... Sidan du er innanfor normalen kan du heller ikkje forvente å rase ned i vekt, dessutan så kan syklusar etc virke inn hos oss kvinner... Menn går vanlegvis fortare ned. Det er dessutan ikkje sikkert at "minst mogleg karbohydrat" er det som passar kroppen din, det kan vere så forskjellige grunnar. Du er innanfor normalen som sagt, slapp av, slutt å stresse med vekta... Det var nokre tankar om saka frå mi side.. ;)

shailene sa for siden:

Har du et eksempel på hva du spiser iløpet av en dag? Trener du?

Kan være vanskelig å gå ned i vekt på lavkarbo, med mindre man er overvektig, da lavkarbo er vektregulerende som Furine sier. Vanskelig er kanskje ikke rette ordet, for jeg vil påstå det fortsatt er lettere på lavkarbo enn vanlige "slankekurer" (les: sultekurer). Men du må være litt mer påpasselig, og kanskje begrense matmengden litt, eller trene litt mer. Ble såå glad da jeg gikk ned 500 gram etter å ha stått stille i månedsvis - det var etter jeg trappet opp treninga litt.

langaard sa for siden:

Jeg har ikke gått nevneverdig ned på lavkarbo (er normalvektig, selv om hodet sier noe annet) Men kroppen har fått finere former:D
Mannen min var litt i overkant, og han gikk ned 26kg:)

Prinsesseslanken sa for siden:

Ja, dere skriver vel egentlig det jeg har begynt å mistenke, at lavkarbo for å få vekk de siste irriterende kiloene ikke er noe for kroppen min.

Jeg trives veldig godt på lavkarbo, så kommer nok til å fortsette med det (er jo så mye god mat), men spørs om ikke jeg skal finne balansen med de gode karbohydratene og så øke treningen da...jeg trener fotball 1 time i uka, og så er det full fyring med ungene frem og tilbake hver ettermiddag, thats it...må nok skjerpe meg, der ja!

Takk for svar, folkens:)

langaard sa for siden:

En kropp som får riktig balansert kost , er en lykkelig kropp:) ( som i tilegg (som et bonus) ser bra ut!) Keep up the good work!!

taraquin sa for siden:

Husk at folk er forskjellige, BMIen kroppen din vil ha er ikke nødvendigvis den du vil ha. Styrketrening vil bedre fett\muskelfordelingen og kan bedre den man ser i speilet så om vekta ikke vil mer ned og du følger et kosthold du trives med så ville jeg trent styrke 2-3 ganger i uka :) Bare å spørre om du vil ha et lite program av meg.

rut311 sa for siden:

Jeg tar gjerne imot et program!

Echo sa for siden:

Jeg kjenner at jeg også har lyst på et program! Litt styrke hadde ikke vært av veien:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.