Jeg har vært hos legen og tatt en masse tester....Blandt annet vitamin-d test. Lå på 92 (50 -150) Er ikke dette dårlig ifølge det en egentlig bør ha?
Jeg vurderte det i alle fall slik og bestilte D3 vitaminer....
De sier så at en skal kunne ta 4000 IE (100 mikrogram) per dag uten at det er noen fare for overdosering.
Jeg fikk pillene mine i dag....to dager etter bestilling!!! :D Må skryte av de som solgte dem til meg....
92 er ikke veldig lavt, men veldig normalt (jeg påstår ikke at "normalt = optimalt", altså). Om 4000 IU er lavt for deg er vanskelig å si. Det jeg vet er at det lønner seg å passe på å få i seg k2-vitamin sammen med d-vitaminet (for beinhelsa - spis ost, spinat og andre mørkegrønne grønnsaker), at d-vitamin kan måtte balanseres med a-vitamin og at man på våre breddegrader bør ta d-vitamintilskudd i vintermånedene. Ta dine 4000IU og ta en ny test i februar-mars?
(Jeg startet på 4000IU + k2 i september (har gått på 2000 IU i sommer) og planlegger å gå på 4000 i vinter - om ikke jeg får noen blodprøver som viser sterk endring i opptaket fra slik det var i fjor hvor jeg måtte opp i 6000IU i en måneds tid for å få verdien opp. )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.