< Tilbake til oversikten

Opp i vekt med trening?

Mammarosa sa for siden:

Leser at flere skriver de har trent dagen før og derfor veier litt ekstra dagen etter. Stemmer virkelig dette? Hvorfor?

Jeg trener ca fire ganger i uken hvor jeg trener styrke og løper alt fra 5-10 km. Har dette "negativ" effekt på vekten? Tenker jo liksom at man går ned når man trener ;)

...vet man bygger muskler og kanskje enda mer på fett- og proteinrik kost. Likevel så skal det MYE til for at en kvinne bygger store tunge muskler ;)

fjanni sa for siden:

Vel, for meg stemmer dette iallefall + at jeg ikke går nevneverdig ned i vekt uansett om jeg har rett kosthold og trener hardt. Den lille vektsvingningen som skjer dagen etter er nok det at musklene holder på mer vann rett etter trening, men når det ikke skjer noe over lang tid kan man kikke på stresshormonene.. Det finnes faktisk noe som heter treningsresistens. Altså, hard trening gjør ingen ting for vekten.

lille_trille sa for siden:

Ut med vekta - inn med målebåndet :heia: :heia:

Mammarosa sa for siden:

Hehe, vekta ut ja! Jeg har spilt fotball i maaaange år og bygger muskler fort i bena. Der øker omkretsen på både lår og legger i takt med at jeg trener ;). Er jo slank fra før, men har alltid vært mindre fra livet og opp en hoftene og ned :). Med andre ord er det vekten jeg går etter.

Peppa Gris sa for siden:

Jeg veier mer dagen etter trening, jeg tror jeg samler ganske bra med vann. Et par dager senere er det borte.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.