000p sa for siden:
Jeg har nå spist lavkarbo i flere uker og selv om vekten ikke raser ned, så er det en annen positiv effekt jeg har merket av kostholdet.
Fra jeg var 13-14 år har jeg vært plaget med eksem på kroppen, men hovedsaklig på hender. Dette har vært svært, svært hemmende til tider med hud som "sprekker" og blør. Ikke ser det noe pent ut, og det gjorde fryktelig vondt. I over ti år har jeg smørt meg inn med sterke kremmer av kortison og annet som legen skrev ut på resept, men dette er ikke en nødvendighet lenger, nettopp på grunn av lavkarbo!
Tidligere slapp jeg kun disse hudplagene når jeg reiste i varmere strøk, men nå er huden kjempe fin selv om det er september.
Generelt så har jeg fått mykere hud over hele kroppen og mye mye mindre tørr hud :)
Jeg tror fast at denne endringen i mindre eksem kommer av kostholdsendringen jeg har gjort, og tviler på at det er en "tilfeldighet". Huden har ikke vært så fin siden barneskole-alder. :)
Er det andre som har denne erfaringen med lavkarbo, ketolyse eller tilsvarende kosthold? :)