< Tilbake til oversikten

Frokostpannekake

Lissi80 sa for siden:

Jeg har fått helt dilla på en frokostpannekake etter Hexebergs oppskriftsbok :) Den kan spises til andre måltider og, men bevares så god den er til frokost :)

2 egg
2 ss cottage cheese
1 ss solsikkekjerner (jeg bruker de fra møllerens)
1 ss linfrø
2 ss kokos masse (jeg har en type fra Iherb)
1 ss kanel

Alt blandes og så stekes den i stekepanne (i godt med smør) som en omelett. jeg bruker å legge på lokk og så er den ferdig når jeg ser at den har "tørket inn" på toppen -jeg snur den altså ikke i panna.

Man kan ta på den en vil, sukrin f.eks, men favoritten min er eplesyltetøy uten tilsatt sukker :)

Men er det noen som vil hjelpe meg med å finne ut karbo-innholdet i den røra?? Jeg er så dårlig på sånt -og skulle gjerne likt å vite hva den inneholder -uten syltetøyet....

Bik sa for siden:

Kom fram til 9 karber på hele porsjonen. Hvor mange pannekaker blir det? Bare ei?
Det er veldig mye karber i kanel. Hele 6,39 på 1 ss kanel. Dette i følge diett.no

Lissi80 sa for siden:

Jeg lager den som en ja :) Men det står at den kan stekes som flere små og, men uansett spiser jeg jo hele -så da steker jeg den som en..

:eek: Er det sååå mye karber i ei ss med kanel?? Kanskje jeg skal begrense denne pannekaken til helgefrokost da :confused: Men kanel har jo mange andre helsefordeler da...

Uansett, jeg har en regel for meg selv om maks 15 karber til ett måltid.. Til tre måltider da får jeg i meg 45 gram karber og så kan jeg evt legge til en atkinsbar, litt mørk sjokolade o.l.. Målet mitt er egentlig å holde meg på rundt 50 gram karber om dagen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.