< Tilbake til oversikten

Lammekjøttdeig, hva koster det?

Thomasina sa for siden:

Jeg elsker lammekjøttdeig, men det er vanskelig å få takk i.
Nå har jeg spurt lokal butikken om pris for lamme kjøttdeig.
Det blir 158 nok per kilo hvis jeg bestiller 5 kg.
For meg føles det dyrt. Men jeg aner ikke hva det koster andre plass!

Noen som vet? Hva tror dere om denne prisen? er den grei? eller dyr?

danielve sa for siden:

kjøpte i går på mega til 30kr per pakke (400g). Synes den var god, men spørs om du har større forventninger.

Thomasina sa for siden:

Dette er med 10% fett inn i... i følge butikken.

koko75 sa for siden:

Vet ikke hvor du bor, men har du en halal-slakter i nærheten tror jeg du kan finne lammekjøttdeig til betydelig lavere pris. 158 kr/kg er jo nesten biffpris...

Luggetuppen sa for siden:

Du har ikke en kjøkkenmaskin med kvern på da? Så kan du lage kjøttdeigen selv.

Jeg har en Kenwood-maskin, langt fra den dyreste modellen, og der fulgte det med kjøttkvern.

Carisma sa for siden:

Hos slakteren i nabolaget vårt koster den 70 kr kiloen, så det var DYRT!

Thomasina sa for siden:

Ser akkurat at det er tilbud på ica max denne uke 99 nok per kilo, prøver å dra ditt i morgen

index sa for siden:

Rema averterer også lammekjøttdeig på tilbud denne uken. Sammen med mye annet av lam. Slaktetid, tydeligvis...

Kitsu sa for siden:

30kr per 400g på Rimi og.

tasseladd sa for siden:

Kan man male opp fårikål kjøtt mon tro? Riktig nok noe bein, men kilopris under 50-lappen...

Thomasina sa for siden:

Desverre ikke noe Rimi eller menu her eller i område. Vi har rema, men i vår rema er det masse lam, men ikke noe kjøttdeig.. sikkert for lenge ute på landet..
Å kjøre til byen for Icamax koster ferje (70+nok) plus 120 km.

hmmm litt irritert.. skal gå rundt til Rema allikevel og se om de har det selvom det ikke sto i annonsen..

fire butikker her i vår lille landsbygda (Kiwi, Bunnpris, Coop og Rema...) og ingen som har det på tilbud.. er våre sau litt seinere enn resten av landet, eller er det fordi nærmeste slakteri fra nortura er i Trondheim?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.