startet på lavkarbo for tre uker siden, og har gått ned 3 kg. Er fornøyd med det, men problemet mitt er at jeg har null energi. Noen tips til hvordan jeg kan forbedre dette?
Er i ketose, og har vært dette helt siden starten.
Eksempel på hvordan jeg spiser i løpet av en dag:
Frokost: kaffe med en god dæsj fløte ( kanskje litt mere enn en dæsj også...)
Lunch: salat med fetaost og oljen fra osten, samt litt skinke eller kyllingkjøtt i
Middag: feks. en kotlett med kålslow og fløtesaus
Kvelds: helst ingenting, fordi jeg ikke er sulten, men kan hende jeg tar en kaffe med fløte og en atkins sjokolade eller noe.
Trener på helsestudio, og før jeg startet med dette hadde jeg et program jeg helt fint klarte, men nå har jeg ikke sjans i det hele tatt på samme programmet. Må ta pauser under joggingen, og lavere vekter på apparatene... Veldig frustrerende!
Tar ikke noe vitamintilskudd, kanskje dette er noe jeg bør gjøre?
Tar imot tips på hva jeg kan gjøre for å få opp energien min igjen:0) Eksempler på evt hva jeg bør ta?
Dersom du er i ketose bør du nok ta ketolyse-pillene, ja! Krom, selen og magnseium er vel det viktigste!
Det som ofte skjer, er at kroppen trenger opp til 8 uker før den klarer å bruke ketoner som fullverdig drivstoff for kroppen.
Ikke still for høye krav til deg selv. Etter hvert vil du oppdage at alt blir mye lettere igjen!:)
Og spis nok fett, seff! ;) Syns du spiser litt vel lite mat!:eek: Legger du inn på diett.no så du vet hva du får i deg?
Spiller ingen rolle om du går på akkurat den kuren eller ikke.
Kroppen din vet bare at den er i ketose og oppfører seg deretter, den, uansett hva du kaller det!;)
Og det kan faktisk være lurt å følge en filosofi! Hadde du gått på ketolyse- kuren, ville du ha lest boken, tatt pillene og visst hvorfor du ikke skulle/kunne trene så hardt de første ukene av kostholdsendringen!;)
har lest to av bøkene til Hexeberg, og masse om lavkarbo på nettet, men føler vel aldri jeg har fått et godt svar på dette. Men, nå har jeg vært ute å kjøpt multivitaminer og omega 3, så da får vi se om det blir andre boller:)
Du har lest lavkarbo, ja, men du er i ketose og det er litt mer krevende for kroppen enn generell lavkarbo! ;)
Håper litt til skudd hjelper på energinivået, da!:)
Og fett, masse fett! Du må jo erstatte energien fra karbohydratene med noe!:)
Hei HI! Du spiser nesten ikke noe mat, det kan ha noe med saken å gjøre :rolleyes:
Et eksempel fra begynnelsen min nedenfor, for lenge siden da jeg begynte...
Du skal ha i deg minst en halv liter med grønnsaker hver dag. Iceberg teller ikke i min bok. Alle biter i en salat skal ha næring. Og det skal være masse olje eller majo på. Gjerne olje og majoblanding. Bruk masse smør.
Jeg hadde også svært lite energi i starten, men pinte meg gjennom 3-4 treningsøkter med kondisjon og styrke. Jeg er trenings"narkoman" og blir i dårlig humør om jeg ikke får fire økter i uken (stakkars mann og barn). I går, etter 6-7 uker, hadde jeg den deiligste løpeturen ute igjen! Løp 11 km/t non stop en snau mil og følelsen av enrgi var tilbake!
Stå på, spis nok! Du har mer eller mindre ingen mat til frokost og lunsj. For meg er det de viktigste måltidene. Dersom du ikke er sulten ville jeg spist likevel selv om man skal spise når man er sulten på lavkarbo. Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.