Har kafé- og restaurantfronten begynt å tilby lavkarbomat? Er jo stort fokus på dette nå og mange går på slike dietter.. men ofte byr det på noen utfordringer når man skal spise ute. Finnes jo all verdens gode retter og kaker som er innenfor lavkarbokosthold.. Men selges dette?
Kake vet jeg ikke. Men inntok ihvertfall just en deilig kyllingmiddag på cafe opus.
Ikke alle opusene tilbyr alt, men har sendt en mai og bedt om en oversikt.
Kyllingfilet med bacon, blomkålpure og brokkoli er ihvertfall snadder når man er på farten. :)
De opplyser at de nå har hatt kursing for alle restaurantene sine ang. lavkarbo
og at alle restaurantene fremover nå skal tilby lavkarbo retter.
De innførte de tidligere i år, men det har vært lite pågang og menyene har derfor gått i "glemmboken" noen steder. Men de satser videre, så er det opp til lavkarbofolk og bestille rettene, ellers forsvinner de sikkert. :(
Ellers hadde jeg også en god opplevelse på Fridays forrige uke, hvor jeg bestilte steak uten potetmos, men med brokkoli, og fikk en haug med brokkolit samt at den var veldig god. God service der også ang. lavkarbo. :p
Opus kafe er her også men det står da ingenting om noe lavkarbo mulighet?? Hadde jo vært fint hvis det kunne stå en liten plakat om ikke annet da. Jeg er ikke redd for å spørre og det har jeg gjort i massevis men det er ei stund siden nå. Og ingen hadde noe som jeg kunne spise. Så jeg ender alltid opp med en kaffe. Er jo egentlig veldig fornøyd med det da men hadde jo vært konge å hatt en mulighet for noe søtt også da. Kjøpte sist en salat med cesar dressing. Jeg bare lukket øynene og ville ikke tenke for jeg regnet med at det var kanskje samlet litt mye karbo. Men uansett så smakte den veldig godt.... hehe...
Ifølge lederen skal alle restuaranter tilby lavkarbo nå - så da er det bare å spørrre! :) Så får vi håpe det stemmer!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.