maysa sa for siden:
jeg er bare nysgjerrig på om det går og spise lavkarbo ala hexberg med fettlever?
maysa sa for siden:
jeg er bare nysgjerrig på om det går og spise lavkarbo ala hexberg med fettlever?
Kitt sa for siden:
Fettet i leveren er noe av det første som forsvinner når man går ned i vekt!
Det er faktisk derfor man skal gå ned i vekt før en slankeoperasjon. Dette for at fettet i og rundt leveren skal bli borte og kirurgen få bedre plass til å jobbe inn i der!
Ville derfor tro at noe ala Hexeberg ville vært helt topp, men tror nok dette bør tas oppmed lege, da fettlever ikke er til å leke med!:p
Zincite sa for siden:
Det har også vært studier som tyder på at fettlever bedres ved å kutte inntak av karbohydrater, og jeg har lest noen som mener høyt karbohydratinntak (for de som er følsomme i alle fall) er en større årsak til fettlever enn alkoholinntak. Her er et innlegg på en svensk blogg som lenker videre til en studie om temaet :)
Her er litt informasjon på engelsk om vekttap, inntak av karbohydrater og fettlever som ikke er alkoholindusert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.