*Tulla* sa for siden:
Synes det er litt lite aktivitet her under lindberg, så jeg lurer på om vi er mange som prøver oss på Lindberg. Eller om mesteparten av "samtalene" fåregår i den enkeltes dagbok.:confused:
Jeg prøver iallefall :rodme:
*Tulla* sa for siden:
Synes det er litt lite aktivitet her under lindberg, så jeg lurer på om vi er mange som prøver oss på Lindberg. Eller om mesteparten av "samtalene" fåregår i den enkeltes dagbok.:confused:
Jeg prøver iallefall :rodme:
sommerfugl sa for siden:
jeg driver å skal prøve ut lindberg litt, begynner i morra eller neste uke :o
har gått på atkins tidligere, men det funka ikke med sykdommen min.
[color=lightblue][/color]
men skal nok gå bra med lindberg :ja:
[color=lightblue][/color]
åsså har de akkurat fått lindberg pizza, bar og brød i butikken her :D :D
Fedonisten sa for siden:
Hei Tulla
Vi er ganske mange Lindbergere her etter hvert altså - men det er nok kanskje litt som du sier at mange av samtalene foregår i journalene våre.
:klem: fra Fedonisten
luringen sa for siden:
heisan...jeg er nok en Lindberger...selv om jeg av og til bruker atkinstips og oppskrifter.
Kikker ofte innom her, men det meste skjer visst anbdre steder...:)
guro sa for siden:
Joda, vi er mange!
HP sa for siden:
:snill:
Mint sa for siden:
Hei, jeg er også en Lindberger :)
jeef-micro sa for siden:
Jeg er ganske ny her også, og vet ikke så mye om Lindberg... hvilken av bøkene vil dere anbefale at jeg kjøper for å få satt meg skikkelig inn i dette???
Iset sa for siden:
Denne:
Det er hovedboka, og her finner du kokebøkene osv:
www.drlindberg.no/page/index.php?structid=234&joinid=-1&parentid=218
Ganske interessant hjemmeside det der. Pasienthistorier, shop, MASSE artikler fra media osv. :D
jeef-micro sa for siden:
Takk skal du ha....
løper og kjøper
amalia sa for siden:
Jeg har fulgt diskusjonen her om Lindberg. Uansett hva vi mener er han utdannet til og hjelpe folk med diabetes. Det er hans fag og det kan han. Det gjør nettopp denne kostomleggingen interesant. Det er vel ikke vanlig at det er en lege som setter i gang ett slikt prosjekt her i landet. At det koster penger--ja det gjør det. Men alt i dag koster. Går du inn på en helsekost - butikk er det og veldig dyrt. Spørsmålet er vel om vi er villig til og betale det det koster og få en bedre helse. Jeg synes at de som har virkelig ett stort behov for og få det dekket burde få det. Mange gjør jo det og hvis de har diabetes. Da får de dekket det gjennom Trygdeetaten. Hvis det ikke er blitt forandret da, alt gjør jo det i helsevesenet hele tiden.Jeg skal selv starte på dette opplegget og er veldig spent på hvordan det vil gå.
Amalia
fedonie sa for siden:
Jeg går på helsecoaching hos drLindbergs klinikk i Oslo. Enn så lenge er jeg på Eurodiet, og kommer til å være på denne kuren fram til jul omtrent.
Jeg har sansen for Lindbergs kostholdsfilosofi og har på egenhånd tatt av meg 17 kilo på det opplegget, men skled ut og gikk opp 12 relativt raskt igjen.
For meg er dette et valg for livet, men jeg håper at kroppen min etterhvert blir sånn sammensatt at jeg tåler å skeie ut i helgene med hjelp av fedonkosthold på hverdager og trening.
David sa for siden:
:)
Hedda:) sa for siden:
Jeg følger sånn ca. Lindberg. :)
Amanda sa for siden:
Prøver så godt jeg kan å følge Lindberg
Hege_ sa for siden:
Jeg er en "Lindberger" da han, etter min mening, har lagt opp et kosthold som er mye sunnere enn feks. Atkins. Fedon legger opp til balanse i kostholdet, noe som er viktig. Mener å huske et sted at Atkins døde av hjerte/karsykdommer...
Nille sa for siden:
At Lindberg kosthold er kjempeflott for de fleste er det ingen tvil om ! Men det blir litt feil å uttale seg om Atkins er sunt eller ikke så lenge man baserer seg på hva man har hørt eller lest i avisa, tydeligvis uten å ha lest boka. For HAR man lest boka så ser man at Atkins vedvarende/vedlikeholds kosthold nøyaktig det samme som Lindberg kosthold :)
sukk så trist at det gang på gang skal gjentas feilaktige påstander man syns å ha hørt/lest ! Joda, Atkins hadde en hjertesykdom. Og det var på grunn av den dietten hans ble "laget". Atkins var dessuten hjertespesialtist og behandlet tusen vis av pasienter med dietten gjennom som karriere. Men det var altså ikke det han døde av. "Blunt Impact injury of head with epidural hemotoma", som det står på dødsattesten, skulle vel bety noe sånt som "slag mot hode som forårsaket indre blødninger" eller noe. Å jaaaaa, stemmer det, han glei på det glatte fortauet og slå hue i asfalten - DET var det det sto i avisa !
Hege_ sa for siden:
Jeg HAR faktisk lest boka til Atkins, gikk på denne dietten før jeg konverterte til Fedon. Jeg syns at Fedon viser til et mer balansert kosthold som faktisk tillater litt mer, blant annet noe karber. Atkins-dietten passet i alle fall ikke meg, men vi har vel alle våre ulike meninger og tolkninger kanskje?
Nille sa for siden:
Jeg forstår at du kan ha en annen oppfatning om Atkins om du bare har lest den norske boka. Den bygger på en eldre versjon (1992) av originalen og er totalt 296 sider mens originalen i ny revidert utgave fra 2002 er på 542 sider. Den norske omhandler jo stort sett bare induksjonsperioden og feier raskt over de andre 3 fasene. Og induksjonen er jo bare en knøttliten del av Atkins.
Induksjonen er streng, det er helt korrekt. Men at den ikke er sunn kan man ha forskjellige oppfatninger om. Det er vel helst karbegrensen som er problemet for noen, ikke HVA man spiser. Men når du kommer oppover vedvarende stigen (som ikke står i den norske utgaven) etter de første 14 dagene og over på vedlikehold har du helt frie tøyler og kan spise det du tåler å spise. Da har du funnet din grense for vektoppgang/nedgang. Jeg har lest alle Atkins bøkene OG alle Lindberg sine. Og det er absolutt ingen tvil om at Atkins vedvarende og Lindberg kosthold er så og si identiske. Jeg bruker bl.a oppskrifter fra begge. Nå har vi flere Lindberg kursledere her inne og de (bl.a. HP) er helt enige i at det er det samme. Det er ikke snakk om tolkning eller forskjellige meninger akkurat når det gjelder dette, det er et ubestritt faktum ! Det er ikke noe vi diskuterer en gang, så selvfølglig er det.
[color=purple][/color]
Fedon sjøl er livredd for å bli assosiert med Atkins (av publikumsvennlige årsaker) og kjemper imot her, men han står nok litt alene der stakkar :)
[color=#800080][/color]
Men vi er iallefall enige om at Lindberg er bra !
Hege_ sa for siden:
Personlig liker jeg Fedon-dietten best og er enig med deg om at den er bra. Følger den sånn ca. og går ned jevnt og trutt, selv om det ikke går med superfart. Har skeiet ut i påsken da, men det er jeg kanskje ikke alene om?
nunno sa for siden:
Går på eurodietten ennå:rolleyes: :rolleyes:
Målet mitt er å gå over på Lindberg etter kvart:D Synes det virkar som eit greit kosthold for meg og min familie.
Lykke til:goodluck:
kaspara sa for siden:
jeg har gått på eurodiett, og nå prøver jeg meg på lindberg. (ikke mannen, men kostholdet....)
Har lest boka, og har ei oppskriftsbok, syns det virker litt komplisert, men det er vel bare til jeg kommer inn i det. I store trekk skal vi spise mye grønnsaker, rent kjøtt/ fisk og lite ris,pasta og sukker? Har jeg forstått riktig?
Nå skal vi snart spise, og jeg har laget en stor salat med masse grønt, og kylling! Sabla godt det!:)
Trolljenta sa for siden:
Ja, men ikke glem fettet ;)
kaspara sa for siden:
nei, der sier du noe....lett å tenke at man skal holde seg borte fra fett....
men gode fettkilder er oljer, nøtter, fet fisk? er jeg fremdeles på rett spor?
Trolljenta sa for siden:
De du nevner er gode fettkilder ja, men oljene må være kaldpressede.
Avocado, frø og oliven også.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.