< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg galt?

Mana91 sa for siden:

Begynte på lavkarbo for ein og ein halv månad sidan ca.. Om ikkje lenger. Første og andre veka gjekk det bra, merka at vannet i kroppen for, og eg såg tynnere ut. Men så stoppet det, og eg begynte sjå ut som meg sjølv igjen. No merka eg ingen forskjell lenger.. Går IKKE ned i vekt. Inntak for karbo pr dag ligger kanskje på 20 gr. Spiser masse protein og fett! Eks på kva eg åt i dag : Frukost : 1 oppsie rull med majones og salami på, litt eggefluff med kakao pulver( som generelt sett her er bare protein)
Lunsj: 3 oopsie rulls med smør,majones, salami og skinke på.
Snack: Eggehvitte fluff kaker
Middag : Et stor kylling lår med salat til
Dessert : Cottage cheese med natreen og kanel.

KVA gjer eg galt ?? :confused:
Får eg ikkje nok feitt i meg? Er eg for tynn for dette opplegget slik at kroppen ikkje vil reagere meir ?? Håpar nokon kjem med eit svar.. :confused:
Om det har noko å sei så trenar eg 4 ganger i veka..Styrke og kardio..

Håpar nokon vil svare straks!

Lulla84 sa for siden:

Om du er for tynn kommer jo på hva du veier og hvor høy du er. Jeg ser lite grønnsaker og kanskje litt for lite fett ? Jeg er ikke ekspert på dette, og skal ikke ned spesielt, men går på det pga helsa sin skyld.

Mana91 sa for siden:

ja, har tenkt litt på at eg kanskje får for lite fett..
Veier 63 - 64 kg og er 167 høy :)
Tips til korleis eg kan få meir feitt i meg?

Lulla84 sa for siden:

bacon .f.eks er jo et tips. Lage mere fløtesauser osv. Og har du brukt målebånd, selv om vekta står stille, kan det jo hende du har krympet litt for det. Jeg er 158 cm høy å veier 55 kg. Og jeg er jo ikke tykk, sånn at jeg trenger å gå ned. Men jeg har jo krympet for det, selv om vekta står stille. Jeg vil ned noen kg til, men trenger absolutt ikke å MÅ gå ned de kg . Så lenge jeg krymper for det :p . Man bygger jo muskler.

Nerthus sa for siden:

Hva mener du med "egenkomponert", altså hva er reglene for ditt kosthold?

Du er normalvektig - og vil muligens kun endre fasong ikke vekt. Siden du trener såpass mye, er det sannsynlig at du bygger muskler på dette kostholdet, så bruk målebånd og kast vekta!

Synes maten din ser litt ensformig ut. Eggehvite-kake, mener du marengsliknende? Spis heller HELE egget kokt som mellommåltid, egg er en glitrende eksempel på matvare med god næringsfordeling :)

Jeg anbefaler at du finner deg en retning og følge, og tar i bruke www.diett.no for å sjekke at du spiser nok fett. Følger du en bestemt retning er det lettere og spise riktig :)

Det finnes et STORT antall tråder her inne om hvordan spise nok fett - søk det opp øverst til venstre og les andres erfaringer.

Les deg i tillegg mer opp på lavkarbo - bruk matvaretabellen for å lære deg og se hvilke matvarer som inneholder naturlig fett. Kunnskap er makt ;)

Yrla sa for siden:

Det er ikke sikkert du gjør noe galt, men at du forventer en nedgang fortere enn det er mulig å få til.

Det er jo ikke slanking dette, og da går det tregere.Særlig tregt går det for de som har lite å gå ned.

Bruk som anbefalt diett.no. Kanskje du må se på kcal også, så ikke trykk i deg ekstra fett før du ser hvordan du ligger an prosentvis og næringsvis.

Det er to måter å få høyere energiprosent fett i forhold til protein gjennom kosten, enten å øke fettandelen eller redusere proteinandelen. Man skal jo hverken ha for mye eller for lite protein. Mengden du skal ha kan du regne ut for å finne ut hva som er rett for din kropp og treningsmengde. Det finnes tabeller her inne og "der ute."

Jeg anbefaler deg å lese om ketolyse her inne eller via boka. Om du vil ha sikrest kort for å vinne vekttap holder du deg til grønnsaker som eneste karbohydratkilde.Kanskje, siden du er utålmodig, skal gjøre det til du er fornøyd, og deretter spise noe friere etterpå?

MirjamJohanna sa for siden:

hei Mana91 :) jeg er like høy som deg, like gammel som deg og veide 63-64 kgnår jeg begynte å spise lavkarbo.. :p tvillinger! neida.
Men etter noen mnd veide jeg 57-58 kg og der stoppet det opp ;) Før jeg begynte tenkte jeg at det ikke ville funke på meg siden jeg var såpass slank fra før! Men det gjorde det altså :)
Jeg var veldig streng da. spiste egentlig bare fett nesten! Nå har jeg hatt stabil vekt helt siden juni, og vært litt av og på med hvor streng jeg har vært, men altså: tror kroppen finner seg en stabil vekt som den vil holde seg på - en vekt som er ideell for akkurat DIN kropp. Jeg er veldig tynn i livet og ikke noe muskler whatsoever, men hvis du f.eks har en kroppstype med litt tyngre beinbygning kan det hende kroppen din trives veldig godt akkurat der den er akkurat nå :) Mange av mine venninner veier mye mer enn meg, men ser slankere ut!

Uansett: det er veldig viktig å bare tørre å spise fett. Det var en øyeåpner for meg. Da blir man faktisk mett!

Lulla84 sa for siden:

Veldig sant det du sier der ;)

Mana91 sa for siden:

tusen takk for tips!:) er dårlig med dette på fett, livredd att dette fettet skal sette seg i kroppen :(

Men veit nokon korleis ein brukar diett.no ? Fikk ikkje til å skrive inn mandler for eks. skulle skrive at eg åt 50 gr mandler med peanøttsmør, men fikk ikke skrive inn rett mengde og sånn. er ny på dette. Kan nokon forklare??

000p sa for siden:

På Diett.no: Når du skal registrere 'mandler' så skriver du i boksen kun 'mandler', ikke '50 g mandler'. Hvor MYE mandler du har spist fyller du ut på enhet/mengde.
Du gjør akkurat det samme med peanøttsmør, men du kan ikke legge inn både mandler og peanøttsmør på samme linje.. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.