Opheliia sa for siden:
Hei!
Hvis man spiser 60 gram kh til dagen, hva bør tallet være på de andre? :)
Vet at det er en slags nøkkel for totalsummen av hva en får i seg..jeg klarer bare ikke å google meg frem til den:p
Opheliia sa for siden:
Hei!
Hvis man spiser 60 gram kh til dagen, hva bør tallet være på de andre? :)
Vet at det er en slags nøkkel for totalsummen av hva en får i seg..jeg klarer bare ikke å google meg frem til den:p
nellie sa for siden:
Det sies vel at man kan spise så mye fett man klarer/vil ha, så lenge man holder seg under 72?
nellie sa for siden:
Jeg er litt for den der "spis når du er sulten, stopp når du er mett" uansett hvor mye evt lite karbohydrater man spiser. Hadde forholdt meg til de 60 grammene med karbohydrater og blåst litt i sammensetningen ellers og heller holdt meg til å spise når jeg er sulten og stoppe når jeg er mett:)
Opheliia sa for siden:
Jeg har sett litt på hva jeg har spist og kommer til å spise i dag.
Frokost og lunsj gir meg 45 g kh:rolleyes:
På tide å finne ut hvordan jeg vil gjøre dette:p
Opheliia sa for siden:
Jeg er så lei av å tenke mat. Men nå har jeg veid hva jeg har spist og hva jeg kommer til å spise i dag.
Jeg følger lavkarbo-prinsippene jeg da, men flott hvis noen har noen innspill.
Tidligere lå jeg nede på 20-30 gram kh til dagen.. nå ser det mer slik ut:
1783 kcal
67 gram fett (46%)
136 gram protein (41%)
43 gram karbohydrater (13%)
Bør jeg gå ned på noen av disse tingene når mitt mål er å gå ned i vekt?
Kitt sa for siden:
Skjønner ikke tallene dine, jeg!:confused:
70g fett er 630kcal, 136g proteiner er 544kcal og 43g karbohydrater er 236kcal. Dette blir da virkelig bare 1410kcal!:p Som gir
Fett 44.7%
Protein 38.7%
Karbohydrater 16.7%
Om du tenker ketogent/streng lavkarbo er fordelingsnøkkelen 75% fett, 20% protein og 5% karber!
I tillegg skal du om du er normalt aktiv ha ca 1 g protein pr kg kroppsvekt, opp mot 2 om du er ekstremt aktiv!
Yrla sa for siden:
På diett.no regner de ut hva du skal ha av kcal automatisk ved registrering, synes jeg å huske. Fordelingen er opp til deg utfra hvilken retning du velger å følge. Med 40 g er du langt over ketolyse som er 5 %, ihvertfall. Men det vet du sikkert.
Opheliia sa for siden:
Jeg tok bare tallene fra diett.no:o
Og nei, jeg skal ikke ha ketogent eller streng lavkarbo. Spiser jeg ketogent orker jeg ikke å trene hardt. Jeg har ca 7-9 økter med trening i uka, om ikke mer.. men jeg sliter med å finne en balanse på matinntaket som passer meg:p Jeg føler hele tiden jeg spiser for mye, men hvis tallene du kom med stemmer så er jo 1400 kcal alt for lite. Selv om jeg skal ned i vekt så hjelper det jo ikke å spise for lite, iallefall ikke når jeg trener den mengden jeg trener og går hele tiden:eek:
Opheliia sa for siden:
Ketolyse er ikke noe for meg:) Er ikke det jeg sikter meg inn på heller. Heller mer i retning Fedon:)
Yrla sa for siden:
Ok, men fedon har ikke et tall for max karbohydrater.
Opheliia sa for siden:
Jeg vet :).
r.o sa for siden:
Dette er sikkert individuelt og en vanesak i tillegg. Trener ikke veldig hardt men løper 2 x i uken 8-11km på tredemølla/gang+apparatene i tillegg (ca 2 timer) og svømmer 1 km 1x i uken. I tillegg bruker jeg sykkelen hver dag i stedenfor bil, når været tillater det:).
De jeg trener sammen med har trent i årevis hardt og er mye yngre (27 og 30 år) og de har høykarbo-kosthold. DE må ofte spise barrer eller sjokolade under øktene våre og de virker mer slitne enn meg når vi er ferdige. De ser at det er mitt kosthold som gjør forskjellen. Det er jo nettopp ved lengre treningsøkter at lavkarbo viser sine gode sider...:)
Opheliia sa for siden:
Stemmer. Jeg har ikke behov for å tilføre energi under treningsøktene mine. Ei heller etterpå, men jeg tar allikevel bcaa før og etter øktene+proteinshake etter trening. Jeg har ikke behov for små måltider mellom måltidene mine.
Men jeg spiser rundt 60-70 g kh pr dag da:). Ikke ketogent.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.