< Tilbake til oversikten

Sukkerfri sjokolade?

FrkMarge sa for siden:

Ser mange her snakker om sukkerfri sjokolade... Jeg har lett og lett i butikkene men finner det ikke.
Hva heter de, hvor får jeg tak i det og hva koster de sånn ca?
Hadde vært supert med link til et bilde også:o

Jeg har endt opp med ulike varianter av 70% sjokolade jeg da og koser meg med det i små porsjoner, men sukkerfritt hadde jo vært flott om jeg ska lage kake eller dessert osv.
Finnes det i melkesjokoladetype også fx? Har en gutt her som egentlig ikke er sååå glad i den mørkeste sjokoladen:o

ireile79 sa for siden:

Jeg har kjøpt på Meny og Rema 1000. Den heter sukkerfri, finnes i varientene mørk, melkesjoko og med mandel :) Kjempegode! Pluss at det også fins en som heter Megabite eller noe sånn og den er som kvikklunsj....

frøken sa for siden:

Cloetta har to typer, en melkesjokolade som smaker himmelsk, mye bedre enn sukkerfritt sin, og en mørk som ikke smaker så særlig godt. Her er sukkerfritt sin bedre, både på smak og karber.

Jeg kjøper cloetta på kiwi, obs og prix

FrkMarge sa for siden:

Har aldri sett disse jeg, er den til chloetta like god som den vanlige??? :sikle: Hvor har de dem liggende hen da tro? har virkelig lett etter det. Fant en på kino her om helgen, en bitteliten en som het sjokoladeprinsen , men den var jo svindyr da....:o

frøken sa for siden:

cloetta sin ligger i sjokoladehylla der jeg handler iallefall. Cavalier sine små barer kjøper jeg på rema , de store får jeg på helsekost.
Sukkerfritt sin handler jeg på ica maxi. Rema og meny hadde den før, men har sluttet. Du kan også bestille på sukkerfritt.no

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Jeg savner ikke vanlig melkesjokolade når jeg har cloetta sin. Den er mye rimeligere i Sverige, om du handler der.
Cavalier sine kjøper jeg i Sverige, og på den lokale innvandrersjappa. De pleier å ha et veldig godt utvalg, hvertfall har i traktene. Noen av cavaliersjokoladene er utrolig gode.

Appelsin, lime, jordbær + bringebær, og den med banan er favorittene mine.

Egentlig veldig dumt å skrive om dette når jeg prøver å leve uten søtningstoffer en periode...

FrkMarge sa for siden:

Hehe det kan jeg forstå :p
Handler ikke i Sverge, er ikke lønnsomt når man bor på vestlandet.:o
Chloetta er desidert min favorittsjokolade over alle sjokolader i normalformen, så har store forventninger her nå :) Håper jeg finner den i butikkene her i Bergen også :)

Nei, forståelig at du må handle MYE for å spare inn den turen ;) Litt lettere for oss på østlandet... Smaken på cloetta sin melkesjokolade er nok ikke helt lik hvis man smaker begge på rappen, men som en sjokoholiker er det en helt glimrende erstatning. I jula da jeg kjørte frislipp av melkesjokolade av de tingene jeg ikke gadd kjøpe inn, den fungerer godt nok den sukkerfrie =)

Luggetuppen sa for siden:

Hos Good Candy har de både Cavalier og Cloetta. Veldig kjekt for meg som bor et godt stykke unna helsekost/dagligvarebutikker med greit utvalg ;)

På Spar her har de "melkesjokoladen" til Sjokoladeprinsen. Den smakte slettes ikke godt, og jeg fikk et ekkelt fettlag i munnen av dem. Svindyr var den også.

Zenitra sa for siden:

En nybegynner blander seg inn her! Snart helg, og jeg bare MÅ ha litt sjokolade i helgene - bare liiiiitt...

Har dere kjenneskap til disse sjokoladene? Dere som kan lavkarbo og vet hva man skal se etter (jeg ser KUN på antall karbohydrater!). Jeg har allerede bestillt soyamel og kokusolje på Iherb, og kom så over disse sjokoladene:

www.iherb.com/Universal-Nutrition-Doctor-s-CarbRite-Diet-Bar-Sugar-Free-Toasted-Coconut-12-Bars-2-00-oz-56-7-g-Each/27851?at=0

Kan disse anbefales iforhold til lavkarbo mon tro?? Hva sier min veileder Kitt om du er her inne??

;)

Kitt sa for siden:

Tiitei!
Alltid her, alltid klar til å hjelpe litt!:)
Etter som man kan trekke fra en del sukkeralkoholer er det kun 3 karber i en slik bar fra Iherb. Det du derimot kunne ha gjort, var å bestille soyaproteiner som har mindre karber enn soyamel!;)

Sjokoladene fra Sukkerfri med nøtter eller mandler er kjempgode og helt tillatt. MEN pass opp!!! Begynn med kun noen få ruter. Mange blir veldig dårlige i magen med smerter og svært hyppige turer til det lille rommet med hjerte på døren!:eek:
Sukkeralkoholer kan nemlig ha den effekten på ganske mange!

Zenitra sa for siden:

Så selve merket heter Sukkerfri? rødme

Hvor får jeg kjøpt denne da? Og Soyaproteinet som du nevner, erstatter dette Soyamel i bakverk?

Alt jeg skal lære.... ;)

Kitt sa for siden:

Det står i tråden hvor man kan kjøpe de forskjelllige.

Jeg kjøper alt sånn mel og ting på helsekost, jeg. Har tilgang på masse her jeg bor, så får tak i det meste. Ja, jeg bruker soyaprotein i bakeverk feks. Baker ikke så mye for tiden, da!:p

Jeg har brukt denne med nøytral smak. Har fungert til sitt bruk i 3 år!:)

Tone-Rose sa for siden:

mmmmm.... sjokolade.... jeg spiser også en del av disse 70% sjokoladene siden iherb er fri for Atkins, men skal definitivt prøve noen av variantene som nevnes her... jeg er sjokoholiker og har svært lett av å falle av lavkarbo-vogna på grunn av sjokolade... hvordan er prisene på disse man kjøper på Rema for eksempel? er de skrekkelig dyre... jeg har ikke råd å kjøpe de på helsekosten...

StegforSteg sa for siden:

Cloetta på Rema 1000 koster vel 21 kroner hvis jeg ikke tar helt feil. (men mulig det var 29 - lenge siden jeg har kjøp nå!)

Mariann S sa for siden:

Alle disse sukkerfrie sjokoladane innehelde vel ett eller anna kunstig søtningsstoff?? Lika ikkje det so godt eg ;)
Funksjonellmat har dei sjokolade og div anna søta med tagatesse.
eg masar på helsekostforretninga her for at dei skal ta det inn... trur det hjelper :)

Tone-Rose sa for siden:

oi så spennende... det må prøves, har aldri hørt om det før.... Det er jo et alternativ som kanskje ungene kan smake på også, er ikke noe glad i at de får i seg sukker med tanke på tannhelsen, med disse forårsaker ikke tannråte og det er jo positivt :D
Smaker de som vanlig sjokolade, eller har de litt sånn "sunn" sjokolade smak, ala nutrilett etc?

Tami sa for siden:

Jeg har ikke smakt den du oppgir, men kjøper Atkins sjokoladene på iherb. Kjøper også mye HealthSmart, chocolite, caramel chocolate nougat og cookies N cream.........:D De to her har bare 1/2 karbo pr bit og er innmari gode.....:)

FrkMarge sa for siden:

Da dro jeg ene og alene til Meny i dag for å handle inn sukkerfri sjokolade... og den eneste de har er Sjokoladeprinsen sin til 29,- for 47 g (og jeg vet at den har veldig kunstig smak.
Ble ikke noe sjokolade på meg i dag gitt :(

Har ikke sjekket på obs og rema enda, men når de ikke har på meny, er det noe sjangs egentlig?:confused:

StegforSteg sa for siden:

Rema og Meny har helt forskjelige leverandører så ja, det er meget mulig :)

FrkMarge sa for siden:

Håper jo på det... Men er meget skuffet over meny må jeg innrømme:mad:
Det er den desidert største butikken i dette området av Bergen i allefall og de er flinke på andre spesialting, de har 3 varianter av fiberhusk, fibrex, ketolyseprodukter, masse diabetsvarer og glutenfrie varer, melkefri sjokolade tom, men sukkerfritt er det altså dårlig med :(

Budeiea995 sa for siden:

Men dere, det jeg synes er vanskelig er de sjokoladene med "ikke tilsatt sukker" det er jo bøttevis med karber alikevel!!! Om jeg kjøper en sjokolade har jeg en tendens til å spise den opp liksom. Tre ruter er ikke helt min greie og dermed har jeg bare styrt unna..
Sukkerfri sjokoladen synes jeg er tørr å kjedelig på smak, men liker frihet til sjokoladeprinsen. Hvor mye carber er det i Coletta sin ikke tilsatt sukker?

frøken sa for siden:

Du kan jo trekke fra sukkeralkoholene. Da er det igjen ca 2 karbs pr 100 g for den mørke til sukkerfritt, og 13 karbs for cloetta sin. Så kommer det jo an på hvor mange karbs du ligger på. Jeg går ikke ut av ketose etter en plate cloetta.

Kitt sa for siden:

Er ikke så mye karber igjen når du har trukket fra sukkeralkoholene som stort sett bare seiler gjennom tarmen uten å ha innvirkning på blodsukkeret ditt, vet du!;)
Cloetta sin mørke sjokolade har 10karber pr 100g( dvs pr plate) når sukkeralkoholene er trukket fra!:D

FrkMarge sa for siden:

I dag fant jeg Cloetta sin på Obsen :) den er jo bare himmelsk :sikle:
men de andre variantene har jeg enda ikke funnet desverre ... Har ikke fått lett på rema enda.

FrkMarge sa for siden:

Joda det gjør den jo, men er veldig sjelden jeg er i sentrum da:o Holder meg vanligvis på nærbutikken (Kiwi), Sletten senter eller Lagunen. Om jeg ikke finner mer utvalg på de vanlige butikkene, så får jeg rusle ned til byen en tur.:o

Engledans sa for siden:

Min favoritt er Sukkerfitt sin, her har de kun den mørke, men den går den og :D har handla den på Meny på Jessheim før,men der har de visst slutta med den, synd, for der hadde de alle sortene, elsker den med mandel.Har kjøpt den på Rema i Eidsvoll en gang, men dan var gått ut på dato 2 mnd før, men den gikk ned:p var for langt å dra å klage:D
Cloetta er det litt mer karber i, men den har steget til 27 på rema, så jeg.Jeg kjøper heller cloettaen i Sverige, der er den 10 kr billigere.Men dere styr unna den mørke fra Cloetta, den er fryktelig vond....smakte hestemøkk ifølge mannen.:D

Det er da ikke lenge siden de hadde sukkerfritt-sjokoladen på jessheim. Hmm, må sjekke til uka. De fikk jo inn mange ulike typer, inkludert en kjeks fra sukkerfritt, og da sluttet de med cloetta. Om du er på Råholt noen gang, så har rema'n der 4 ulike typer sukkerfritt-sjokolade.

Og jeg liker den mørke fra cloetta jeg, men ikke de fra sukkerfritt ;)

Engledans sa for siden:

Vi er ikke der så ofte, og hver gang flytter de på den.Og sist mannen var der, så endte han opp med å spørre etter den, fordi han ikke fant den.Og de mente de ikke hadde den lengre. Takk for tips om Råholt, har ikke sett etter sjokolade når jeg har vært der, men da blir det en tur innom der, neste gang:D:D:D
Smaken er som baken vettu, her falt den mørke cloettaen ikke i smak.:p

Jeg kan hvertfall garantere at de har den på Råholt - var innom der før i dag, og kommenterte det til samboeren ;) Skal som sagt sjekke opp på Jessheim. De hadde den i hylla tidligere sammen med glutenfrie varer, og så fikk de inn flere andre typer, og da ble den satt i et eget stativ. Jeg kommer tilbake det. Skal forbi på mandag, så det går fort :)

Engledans sa for siden:

Jeg oppdaga den da den sto i et stativ ved kassa og så neste gang var stativet flytta lengre ned, mot inngangen, og deretter sto stativet ved sjokoladen og så var det søkk borte.Fint hvis du sjekker, for vi er ikke så ofte der, og det er så kjipt når de ikke har den, er bare full fart innom ens ærend for å kjøpe den.og det er så kjipt å styre med parkering på det dumme store senteret for en bomtur.Likte senteret mye bedre før det ble så mye utbygd jeg:)

danielve sa for siden:

Personlig digger jeg Cloetta og Guyliver eller hva den heter, men er jo virkelig imponerende hvor mange nye typer som kom bare i løpet av noen måneder. Har også laget sjokolade selv med ingrediense fra helsekost. Det ble bare fantastisk !!!! Liker kokos og kombinere gjerne sjokolade og kokos.

Jabba sa for siden:

Helt enig!!! Den mørke er skikkelig vond, den lyse er NYDELIG!!!

FrkMarge sa for siden:

Endelig fant jeg Sukkerfritt sine sjokolader på Meny på bystasjonen i dag :D De var også GOOOOODE :D :D

Marenaab sa for siden:

HEHEHE UPS :( spist over en halv plate med cavalier dark sjokoladen..

Ser ut til at du har rett, de har nok sluttet med sukkerfritt. Intet stort tap for meg personlig, men synd likevel. De har derimot fått inn sjokoladeprinsens karamellsjokolade, den er god!

Engledans sa for siden:

ok. takk for at du sjekka.Skal til Jessheim på fredag, men da treger jeg ikke å se etter den nei:p

Men....oh lykke........de har fått inn alle typene på REMA på Langeland i Kongsvinger:D:D:D og siden mannen jobber i byen, får jeg bare han til å handle for meg:D:D:D

Husk at de har veldig mye sukkerfri sjokolade hos Keiser. De ligger i meierigården nå, på andre siden av senteret.

Engledans sa for siden:

Jepp, skal se etter en liten blå fe.;)

Engledans sa for siden:

Jeg har blitt litt forvirret, for der Keiser lå før,(der ved RIMI) var det nå kommet en sånn mer thaimat type butikk, og ikkeno Keiser.Så de har flyttet til meierigården, godt de ikke var borte for godt da, for den likte jeg innmari godt.Da skal jeg inn der og snoke.Litt spennende å se hvordan det er i Meierigården,nå når både garnbutikken og Naboskapet har flytta.Du aner ikke hvor lenge Keiser har åpent? og om du aner om den utlandske butikken på Råholt har sukkerfri sjokkis? Har vært innom der noen ganger og sett, men ikke funnet. For om jeg ikke når Keiser, så kan vi kjøre innom der.

Har ikke vært innom den butikken på Råholt, er bare innom noen faste butikker der stort sett, er vanligvis der bare på vegne av andre. Keiser er åpent til 19 eller 20, litt avhengig av hvor mange kunder de har tror jeg. De har fått det kjempefint og stort. Ikke så lenge siden de åpnet i meierigården, de har ligget nede på den store parkeringsplassen ved senteret en stund - like ved kirken. På keiser har de forresten også fine sellerirot'er, til en grei pris.

Engledans sa for siden:

Ah, sellerirot er min nye favorittgrønnsak:)

Yrla sa for siden:

Sjokoladeprinsen har to for diabetikere søtet med en type sirup. Hva er dette for sirup? Av sukralose eller noe maltitolgreier?

Julepølsa sa for siden:

Det finnes noe som heter Sjokoladeprinsen, den finnes ihvertfall i tre varianter som jeg har sett.

FrkMarge sa for siden:

For å oppsummere utvalget i "mine butikker" så langt:
Rema:): Alle jeg har vært i har Cloetta sin melkesjokolade uten tilsatt sukker.
Kiwi:): Cloetta melkesjokolade
Meny:cool:: På bystasjonen (hvo jeg veldig sjeldent er) har de alle 5 variantene til Sukkerfritt. Har ftt rotet meg til å smake på melkesjokoladen og den med mandler. De var ekstremt gode :sikle:
"Min" menybutikk har bare sjokoladeprinsen til den nette sum av 29,- for 50 g eller noe sånnt:mad:
OBS:): har også Cloettas melkesjokolade både på Sartor og lagunen.

Jeg vet vi har masse helsekostforretninger i Bergen, og de har såklart sukkerfrie sjokolader alle sammen tror jeg, men det er jo så mye lettere om vi finner det vi leter etter i nærbutikken da :)

Jeg har ikke vært i andre butikker/kjeder enda, men skal se etter disse sjokoladene overalt fremmover. Særlig de fra Sukkerfritt for den med mandler var utrolig god.
Gjevnt over ligger prisene på mellom 21,- og 29,- for 100 g sjokolade. Dyrt, men ikke grusomt dyrt!:)

smgj sa for siden:

Man skal ikke spise så ofte at man blir ruinert at 20-30 kroner for en plate ... ;)

FrkMarge sa for siden:

Helt sant! :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.