Er på vei til å gi opp... Får ikke dette til selvom jeg holder meg unna det jeg skal, og spiser en del fra Hexeberg oppskriftene. Hvorfor går jeg aldri ned... Har jo utslag på stixen også... Noen som vil være min veileder :)
Hvor mye veier du og hvor høy er du?
Drikker du nok vann (veske) i løpet av en dag?
Spiser du nok fett?
Hvor lenge siden er det du la om kostholdet ditt?
Hvis du svarer på disse spm så blir det litt letter å svare.
Legg gjerne inn en dagsmeny å :)
Jeg veier 81 kg og er 160 cm. Jeg har holdt på med dette siden august, men får det bare rett og slett ikke til. Jeg er veldig flink til å drikke vann, ca 2-3 liter pr dag. Så det må vel ligge i det jeg spiser.
I går spiste jeg dette:
Frokost: 1 passe stort lavkarboknekkebrød med 1 kokt egg og ekte majones
Lunsj: Lavkarbopannekake (fra hexeberg boken) med 1 ss vaniljekesam
Middag: 2 medisterkaker, blomkålmos med kremfløte og ost.
Nå kan jeg ikke så mye om Hexeberg - men dette er vel ALT for lite fett?!
Var medisterkakene hjemmelaget? Eventuelt kan de være spedd med potetmel eller annet mel?
Vaniljekesam er vel full av karber?
Blir du mett av dette? og er energien på topp?
Du sier du har holdt på med dette siden august, det er litt vagt. Hvis du startet siste uka i august og man regner med at du har holdt på i 3 uker må du nok gi kroppen din til til å venne seg til forandringen.
Medisterkakene var hjemmelaget, og stekt i merierismør. Pannekaken stekte jeg i coscos fett. Jeg blir fort mett, men jeg blir fort sulten igjen. Jeg begynte med dette i begynnelsen av august. Jeg drikker også kaffe med en god slump med fløte i. Ca 3 kopper om dagen på jobb.
Men hvordan skal jeg spise for at vekten skal minske?
Første tipset jeg vil komme med er å finne en retning innenfor lavkarboverden, for gudene skal vite det er mye å velge i :D
Så kan du begynne å legge inn alt du spiser på diett.no for å følge med om du får i deg nok fett/proteiner og ikke for mange karber.
Sånn ser en typisk dag ut for min del, men jeg er ingen guru - men vekta går da nedover denne gangen å, i tilegg til å føle meg MYE bedre:
Frokost: 1 (eller 2) kopper med kaffe, cocosa og fløte. Litt middagsrester eller en halv mikroknekkis med masse baconost, skinke og agurk.
Lunch: salat med ost/skinke, fetaost og fetaostoljen til dressing.
Middag: lavkarbomiddag, i dag feks: ovnsbakt laks smurt med philadelphia med agurksalat, blomkål og creme fraishe.
Kvelds: Om jeg er sulten kan jeg lage meg litt eggerøre, et par skiver fenalår, creme fraishe, en babybel osv på et fat - men som regel trenger jeg ingenting.
Tusen takk for tipset, da skal jeg prøve med det :) Også håper jeg vekten går nedover på meg også. Legger inn på diett.no, og ligger på rundt 5% med karbohydrater pr.dag....
En god frokost for meg er ei hlav boks seterrømme, eller creme fraiche med litt nøtter/frø (paranøtter, linfrø, valnøtter, solsikkekjerner)
og litt heimelaga syltetøy (søta med feks tagatesse eller sukrin). Raskt å lage og metter godt og lenge :)
Om du tittar innom bloggen min ligg det en link øverst i høgre hjørne, med tips til dei ulike måltida - med bilder og oppskrifter.
Lykke til :)
Du kan få ticker ved å gå inn på tickerfactory.com Der følger du oppskriften ;) Så kan du gå inn på kontrollpanelet ditt og legge den inn i underskriften :) Det er mange beskrivelser m/bilder flere steder på forumet hvis du trenger mer hjelp.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.