håper noen kan hjelpe meg litt med et lite problem..
jeg skal på hyttetur neste helg, og skal være borte i fire dager.. denne hytteturen er sammen med en del mennekser jeg ikke har lyst til at skal vite så mye om denne livstilen av mange forskjellige grunner.. jeg kan i hvertfall ikke forvente at de skal rette seg etter mitt kosthold.. så jeg trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg kan ha med meg som vil gjøre mat delen litt lettere..
tenkte å bake knekkebrød slik at jeg kan ha noe lettvindt om morgenen.
kan man spise atkinsbar til lunch???
det største problemet er vel egentlig middag.. ( ikke et veldig stort kjøkken!! )
jeg har tilgang på kjøleskap så det er ikke et problem.. burde jeg kanskje lage mat som varer i to dager eller så på lørdag? ( drar på søndag)
setter stor pris på hjelp.. ( spiser forøvrig ikke kremoster , kesam ,cc eller avokado .. har sett at avokado ofte brukes som lettvindt "ta med mat" )
Dersom du scroller helt nederst på denne siden finner du et par tråder om samme emne!
Litt vanskelig å råde deg når vi feks ikke vet hva de andre planlegger til midddag feks. Så sant det ikke er gryteretter med ris/pasta/poteter osv oppi, er det jo bare å unngå de verste karbohydratkildene!
Går ut i fra at det er fellesmiddag, da!
Du kan spise Atkins- barer, men noen faller ut av ketose av dem.
Er litt det som er problemet.. vi er ti stk. og skal vel egentlig spleise på mat. men jeg har vært på hyttetur med noen av disse før, og da blir det enkle løsninger, pølse og potetstappe, mexikansk gryte med ris oppi etc.
så jeg satser på å lage min egen middag, da jeg ikke er så giret på å betale dyre dommer i dette spleiselaget om jeg ikke kan spise mesteparten av det..
jeg finner vel alltids en løsning, er bare usikker på hvor lett det blir å lage middag der borte.. ett lite kjøkken har jeg fått høre og typisk 20 stk i hus.. så bør helst være lettvindt..
Hei.
Eg var nettopp på hyttetur med 12 andre.
Vi planla taco en kveld, for det må vere det lettaste måltidet å tilpasse alle.
Eg laga osteskjell heime (for eg viste at der ikkje var mikro på hytta) ingen problem å frakte i ei boks.
Ellers hadde eg med meg lavkarbobrød, cremefraiche og heimelaga bringebærsyltetøy.
Og ei boks med frokostblanding: hakka paranøtter, linfrø, valnøtter og solsikkekjerner.
Kjøttpålegg, majones og anna pålegg spiser eg jo det samme som alle andre :)
Vi hadde berre to overnattingar, so det vart berre en middag å planlegge.
No viste alle dei andre kas mat eg spiser, men trur egentlig ingen likevel tenkte over at eg spiste noke anneledes.
Om pølse er alternativet, finner du kanskje en variant som har lite karber, eller spiser dei pølsene dei andre spiser den dagen.
So kan du ta salat og dressing til, isteden for potetmos.
Kyllingfilet (kan fint steikes i terninger før du reiser) med salat og dressing til er ett alternativ.
Som ett innimellommåltid for meg funkar det fint med ei halv boks Creme fraiche med litt nøtteblanding og en dæsj heimelaga syltetøy.
Det er godt og mettar lenge :)
Lykke til.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.