Hei:) Drøye tre uker siden jeg startet med lavkarbo nå. Har vært i ketose fra dag 3, uten unntak. De første 2 ukene gikk jeg ned hele 6 kg. den 3. uka måtte jeg på antibiotika. Vekta gikk opp igjen èn kg kjapt, og siden har den stått bom stille :confused: Har hatt litt problemer med å komme opp i 15 kh pr dag enkelte dager. Orker ikke mat på morgenen og spiser først godt utpå dagen.
På en god dag kan menyen se slik ut;
Det er faktisk helt vanlig at vekten står stille uke3/4 og med sykdom i kroppen kan du ikke vente at den faktisk vil gi slipp på det den har!
Ellers syns jeg det var mye brøderstatning og lite fett i den maten din! Og hvor er alle grønnsakene? Ikke rart du ikke får i deg nok karber, alt for lite grønnsaker her!;)
Spiser ca 200 g grønnsaker som utgjør ca 8 kh hver dag, pluss salat og annet grønt som fort utgjør 2-3 kh, også er det fløten...og baconet. Hvis jeg ikke gratinerer grønnsakene, spiser jeg ofte eggsalat (egg, cremefraish, majones, purreløk) i løpet av dagen.
Brødet utgjør kun et par kh. Skivene er kjempetynne, Og jeg MÅ ha dem :D
Ble fort lei av blomkål og brokkoli i alle former og varianter. Bruker en del frossenblandinger som inneholder 3,5-4 kh pr 100 gr. Er jo noen ingredienser der som jeg kanskje burde avstått fra....
Bruker meierismør på skivene, steker grønsaker og kjøtt/fisk i meierismør og fløte når grønnsakene stekes. Fisk to ganger i uka omtrent. Trodde jeg fikk i meg nok fett jeg :( Også en halv pakke bacon...Hvor mye kan jeg egentlig spise da :confused:
Tusen takk for tilbakemelding i hvert fall :) Ferdig med antibiotikaen i dag, så da håper jeg det går rette veien igjen. De to 1. ukene gikk jo veldig så bra :D
Mange som ikke tåler brøderstatninger uansett hvor lite karber det er i dem.
Tenk varierte grønnsaker og mer fett når kuren nå er over og du orker mer mat igjen!
Kveldssaleten din med kylling, reker eller skinke feks. Er det masse varierete grønnsaker i den, fet ost og olje som dressing feks?
For reker, kylling og skinke er vel noe av det magreste du får tak i!;)
Brød kan godt være et problem for deg, eller atkinsbar. Men det kan også godt være at kroppen din også bare trenger å hente seg inn litt. Slapp av, en ukes stillstand er ingen grunn til å få panikk!
Har alltid enten vanlig jarlsbergost eller litt fetaost (ikke kjemeglad i den) i salaten sammen med kaldpresset olivenolje og litt vanlig dressing. :cool:
Hm...atkinsbaren greier jeg meg helt uten, i hvert fall en uke eller så :o
Prøve meg med mindre brød og mere grønt om det ikke skjer noe positivt med vekta ja. Kanskje det hjelper bare å bli frisk igjen, orke å spise det en bør ;)
Men, selv om vekta har stått stille tror jeg jeg har blitt mindre rundt livet, glemte å måle før jeg begynte med kuren, men merker det på hakkene i beltet. Så, helt nyttesløst er det ikke :)
Så lenge du "forsvinner" i cm'etere, skal du ikke stresse med vekten. Bedre å bytte ut fett med muskler, enn bare å bli lettere!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.