< Tilbake til oversikten

Vaniljekesam ...

ida petrine sa for siden:

Har plutselig fått opp øynene for vaniljekesam og fryste jordbær blandet i blenderen... Du GODETID så godt :D:D:D
MEN jeg på mitt lavkarbo kosthold burde vel ikke spise det? (har ikke kesam hjemme, så vet ikke hvor mye karbo det er i en boks..)
Enn jordbær? Er det andre bær som er mindre karbo i ?

Noen erfaring med denne type dessert?

Cilla sa for siden:

I en halv boks med vaniljekesam er det 12,9 karber, ifølge diett.no. også kommer bærene i tillegg.
Jeg kunne spist det en sjelden gang, men ikke så ofte.

StegforSteg sa for siden:

Kan man ikke lage vaniljekesam eller noe som ligner på det selv da? :)

Budeiea995 sa for siden:

Hei og hopp!
Jeg var helt sikker på at kesam var fyfy da jeg strevde med å holde vekten på lavkalori og dermed løp jeg til disken da jeg begynte med ketolyse. Etter at halve boksen var nede leste jeg på siden og kesamen satte seg i vrangen.
Over 12 i en slik boks jo og jeg har skjeldent vært over 15!!! Grøss!!!
Nei, får bare minnes smaken..

Kan vel forsåvidt kjøpe flytende stevia med vaniljesmak og ha i f.eks creme fraiche?

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

vaniljekesam inneholder 8.6 gr. pr. 100, som blir alt for mye for meg. Takket nei til det senest i dag. Men om du vil ha noe godt - Pisk krem, og bland inn bringebær. Eldorado har gode frosne bær med lite karber, fine å ha liggende i fryseren. Snadder. Kan helt sikkert ha i litt vaniljepulver (ikke vaniljeSUKKER) for å få litt vaniljesmak.

Charmtassen sa for siden:

Prøv litt vanlig kesam med kanel på - nydelig! Vanlig (original) kesam har 4,8 karb'er pr. 100 g. og er ganske grei på fett også. :)

Hamster59 sa for siden:

Eller prøv tyrkisk yoghurt med litt vaniljepulver. Den inneholder 5,1 % karber pr 100 g, men hele 10 % fett (kesam har bare 8). Da blir det hva man kaller en avveining mellom de to.

Carisma sa for siden:

Vaniljekesam inneholder sukker og maisstivelse.... Husk å ikke bare sjekke karboinnholdet, men også hva karbene kommer fra! :ja:

Luguber sa for siden:

Jo, det er enkelt å fikse. Bare å blande vanlig kesam med vaniljepulver (fra helsekosten) og ønsket mengde karbofri søtning:)

Selv spiser jeg minst en halv boks kesam med frosne bringebær/blåbær hver eneste dag, men såpass hyppig inntak passer sikkert ikke for alle.

Bik sa for siden:

Bare husk at kanel har maaaange karber :o

Carisma sa for siden:

Men har veldig lav egenvekt!

Bindi sa for siden:

Da jeg var hos HExeberg fikk jeg beskjed om at vaniljekesam var helt ok, så lenge man blandet med CF.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.