Har plutselig fått opp øynene for vaniljekesam og fryste jordbær blandet i blenderen... Du GODETID så godt :D:D:D
MEN jeg på mitt lavkarbo kosthold burde vel ikke spise det? (har ikke kesam hjemme, så vet ikke hvor mye karbo det er i en boks..)
Enn jordbær? Er det andre bær som er mindre karbo i ?
I en halv boks med vaniljekesam er det 12,9 karber, ifølge diett.no. også kommer bærene i tillegg.
Jeg kunne spist det en sjelden gang, men ikke så ofte.
Hei og hopp!
Jeg var helt sikker på at kesam var fyfy da jeg strevde med å holde vekten på lavkalori og dermed løp jeg til disken da jeg begynte med ketolyse. Etter at halve boksen var nede leste jeg på siden og kesamen satte seg i vrangen.
Over 12 i en slik boks jo og jeg har skjeldent vært over 15!!! Grøss!!!
Nei, får bare minnes smaken..
Kan vel forsåvidt kjøpe flytende stevia med vaniljesmak og ha i f.eks creme fraiche?
vaniljekesam inneholder 8.6 gr. pr. 100, som blir alt for mye for meg. Takket nei til det senest i dag. Men om du vil ha noe godt - Pisk krem, og bland inn bringebær. Eldorado har gode frosne bær med lite karber, fine å ha liggende i fryseren. Snadder. Kan helt sikkert ha i litt vaniljepulver (ikke vaniljeSUKKER) for å få litt vaniljesmak.
Eller prøv tyrkisk yoghurt med litt vaniljepulver. Den inneholder 5,1 % karber pr 100 g, men hele 10 % fett (kesam har bare 8). Da blir det hva man kaller en avveining mellom de to.
Da jeg var hos HExeberg fikk jeg beskjed om at vaniljekesam var helt ok, så lenge man blandet med CF.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.