;) Jeg er ny , lest en god del her inne nå ang hva jeg burde tenke på og hva jeg skal begynne med. Men jeg er ikke ute etter å slanke meg eller gå ned i vekt , så hva slags oppskrifter skal jeg se etter , hvordan begynner jeg vende om til lavkarbo?
Jeg har veldig lite energi , så dette er grunnen til jeg ønsker prøve meg på dette.
Sjekk ut arnakristins nybegynnertråd som linkes til i signaturen min. Der finner du en link til "lavkarbo på 3 minutter" som er generell veiledning til lavkarbokosthold. Jeg spiste etter denne de første 6 mnd:)
Du som ikke skal slanke deg, tåler nok i større grad litt mer kh enn en del andre :) - så du kan legge til bønner, linser, fullkornspasta og naturris (jfr FEDON) av og til om du ønsker :)
De aller fleste opplever at de får en grunnleggende mer utholdende energi. Avhengig av hvor lavt du ligger i karbohydratinntak, vil du nok uansett de første to ukene føle deg litt slæppis... les om abstinensene man kan oppleve i linken jeg henviser til :)
Noen trives best på ketogent/veldig lite karbohydrater (0-20 ca), andre må opp i det dobbelte for å fungere energimessig.
Dette finner du utav, det er uansett de to første ukene som er tøffest energimessig :) Drikk mye vann, spis mye god og proteinrik og fettrik mat og hold tilbake på den beinharde treningen disse to ukene - kroppen din har mer enn nok med og finne utav dette med fett istedet for karbohydrater som energi :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.