Jeg vil bare fortelle om min elskede som har hatt svært høyt kolesterol og har måttet ta kolesterolsenkende medisiner i 10 år. Likeledes har han gått på blodtrykksmedisiner og har i løpet av de siste 8 årene utviklet Diabetes 2.
Så begynte vi på Ketolysekosthold medio mars i år. Han har gått ned 22 kilo og er nå normalvektig.
For tre uker siden var han hos fastlegen sin. Han ble erklært frisk fra Diabetes 2 (er nå bare glukoseintolerant) hadde kolesterol på 4,5 og blodtrykksmedisinen er en saga blott ! Han har heller ikke tatt Metformin (diabetesmedisn) på flere måneder. Fastlegen har endret syn på ketogent kosthold, - som han hadde en del imot da vi startet.
Har han tatt prøver underveis for å følge med kolesterolet?
En jeg kjenner testet ketogent kosthold i 8 uker og kolesterolverdien føk veldig høyt opp på de 8 ukene. Skal man da tørre å fortsette på ketogent kosthold? H*n vet av erfaring fra tidligere høykarbohosthold at kolesterolverdiene synker drastisk ved å kutte ut mettet fett bl.a.
Fantastisk historie - akkurat slik opplevde min far det også! Gratulerer med Frisk og Fin mann!! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.