< Tilbake til oversikten

Hvilken sjokolade i sjokoladekake?

Ribea sa for siden:

Hei:)
Har tenkt og bake lavkarbo sjokoladekake, men er i tvil ang. hvilken sjokolade jeg skal bruke.
I oppskrifta står det sjokolade med minimum 70% kakao. Er det den man kjøper i vanlig daglivarebutikk (Freia kokesjokolade) som det står 70% på?...... Det er jo sukker i den.
Finnes det sjokolade , 70% kakao UTEN sukker?
Kan jeg bruke Cavalier, dark, isteden for, eller Cloetta melkesjokolade uten sukker?

Rita

frøken sa for siden:

Mange her som bruker 70 % sjokolade med sukker. Du kan også bruke 86% sjokolade, mindre karber i den. Jeg bruker sukkerfri sjokolade, går veldig fint det, og så blir det mindre karber:) Jeg bruker sukkerfritt sin, ca 2 karber på en hel plate.

Ribea sa for siden:

Hei, og TAKK for superraskt svar :)))) Er på vei på butikken, hadde aldri tro jeg skulle få svar så raskt:) Hvilken sjokolade er sukkerfritt, med bare 2 karber pr. plate? Er det den man får kjøpt på Ultra/Meny? Hvor får jeg tak i 86% sjokolade?

marjusen sa for siden:

Den fra sukkerfritt som har 2 kh pr plate tror du bare får tak i på nett nå, ikke sett det her i værtfall.

86% er freia sin premium. Har disse i fleste dagligvarebutikker. Har vel 19 kh pr 100 gram om jeg husker riktig.

Men du kan jo bruke cavalier sin sukkerfrie da, den får du på helsekost. Eller så har ICA en sukkerfri mørk type med lite kh også.

Marius

frøken sa for siden:

Sukkerfritt sin kjøper jeg på meny, rema og ica maxi her :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.