< Tilbake til oversikten

Høykarbosatan: Vik fra meg!

komatøs sa for siden:

Er det flere her som drømmer om å spise smågodt, brød, sjokolade, wienerbrød eller noe slikt? Hver natt nå drømmer jeg at jeg spiser noe "forbudt",og tenker i drømmen noe sånn som; "huff, dette skal jo ikke jeg spise, å nei og nei".
Våkner neste morgen og må minne meg på at det bare er en drøm, likevel sitter følelsen godt i resten av dagen, og det er lett å stoppe foran godtehylla i butikken.
Jeg slet ikke med sukkersug da jeg ble "omvendt", så dette må bare være en slags djevelbesettelse i søvne eller noe:mad:
Noen opplevd det samme?:confused: Det er IKKE noe gøy!

Qlio sa for siden:

Sørg for å ha noe lovlig i hus som du kan kaste deg over? ;) Matdrømmer har jeg heldigvis ikke så ofte. Men jeg kan innimellom kjenne smaken i munnen i våken tilstand....

smgj sa for siden:

Sliter ikke med sukkerdrømmer, men har andre "tvangsdrømmer". For meg er det eneste som hjelper å finne noe annet å tenke på i det jeg sovner. En lydbok på øret kan føre til fantasydrømmer (Terry Pratchett f.eks) og det er klart å foretrekke framfor en del andre ting jeg sliter med for tiden.

Alternativt kan du forsøke å "programmere" deg gjennom problemet - at du møter utfordringen og "består" den. På den måten kan du gå videre siden du vet at du mestrer situasjonen. Dette gjør du gjennom å planlegge og "visualisere" hvordan du møter problemet. Både om du smaker, eller om du takker nei. Poenget er at du må tenke igjennom det så mange ganger at det er en ryggmargsrefleks som du tar med deg inn i drømmene. (Og ja, det krever trening... så jeg synes lydbok er lettere. ;) )

komatøs sa for siden:

Åhh, mente selvfølgelig høyKARBOsatan. Blir satt ut, jeg har jo ikke slitt med sukkersug, eller sug etter det jeg drømmer om, men det blir et sug når jeg drømmer om det:p Rare greier. Kanskje ubevisstheten lever sitt eget liv i søvne, uavhengig av hva jeg vil.
Haha, Freud ville sikkert koblet dette til mine ubevisste bevhov som barn, som jeg ikke fikk tilfredsstilt av min mor:rolleyes: Barnet i meg skriker etter karbohydrater (eller noe sånt):p
Men ikke så dumt det du sier smgj, kan jo visualisere meg selv spise høykarbo og minne meg selv på hvorfor jeg byttet kosthold in the first place.
I natt var det skolebrød som ble spist og det var godt, dårlig gjort er det!

Cilla sa for siden:

Jeg leste i et blad nylig; Hei sjokolade, deg har jeg smakt på før, så deg trenger smake igjen.

Det prøver jeg å si til meg selv, men jeg har omtrent null sug etter vanlig sjokolade eller annet godteri.
F.eks Hei Walters mandler, jeg vet du er kjempegod, så det trenger jeg ikke finne ut flere ganger.

Høres kanskje teit ut, men det virker:D

Megvel sa for siden:

Drømmetydning sier at festmåltider og fråtsing har med sensualitet og dess like å gjøre. Om du fornekter deg i drømmene så...hva skjera?

komatøs sa for siden:

Høh, dess like? Sensualitet? Det eneste sensuelle må vel være eggekremen i midten på skolebrødet... hvis jeg skal ta frem dårlig koffert-humor på en fredagskveld:rodme:

Noenkiloformye sa for siden:

Har ikke drømt om mat, men drømte mye at jeg røykte en periode. Noe som er litt rart igrunn, i og med at jeg aldri har prøvd å røyke i hele mitt liv :o

Carisma sa for siden:

Jeg drømte også at jeg røyka, og fant ut at noen stod og dampa nedenfor soveromsvinduet :D Kanskje noen smugspiser i nærheten? :lol:

Fluke83 sa for siden:

Heldigvis så føler jeg meg bare tilfredsstilt når jeg har høykarbodrømmer, dvs. at drømmer jeg at jeg spiser pizza fra favorittsjappa så går det bare desto lenger før jeg faller for fristelsen, jeg får liksom metta mi bare av å drømme om det :D

Gir meg også en sykt sterk mistanke om at mitt karbobehov kun sitter i hodet.... :cool:

Fluke83 sa for siden:

Haha, leste innlegget ditt etter at jeg skrev mitt, og siden jeg har hatt min tid med drømmetydning, astrologi og diverse andre alternative retninger så MÅ jeg jo bare si at du er inne på noe.. ;)

komatøs sa for siden:

:w00t: haha, ikke umulig! Bor rett over en døgnåpen Deli, og gjett om det er endel fulle folk som skal ha karber!!

Photobscura sa for siden:

Tittel endra. ;)

vimsen85 sa for siden:

Jeg har ofte sånne drømmer. Føler de er litt sånn som forbudte seksuelle drømmer. Like skambelagte :p I natt drømte jeg at det var laget et perfekt lavkarbobrød av kjøttdeig og egg. Det smakte som hattingrundstykker. Noen drømmetydere til unnsetning? :lol:

Veggpryd sa for siden:

Hahaha! Junkie... :p

merema sa for siden:

Kan bare huske en matdrøm jeg har hatt siden jeg startet på lavkarbo.. Da spiste jeg pølse med brød.. Men i drømmen klarte jeg bare på en halv en og ble skikkelig dårlig etterpå.. Så jeg vet jeg ikke skal spise pølsebrød hvertfall :P

Lindemor sa for siden:

Jeg har flere ganger de siste ukene drømt om at jeg har spist noe jeg ikke nå velger å spise og kjent på den ekle følelsen jeg har fått etter å ha spist det! Når jeg da har våknet har jeg vært lykkelig for at det faktisk bare vare en drøm for den følelsen av å spise dette har vært alt annet enn god!

En drøm som har gjentatt seg flere ganger er at jeg er på besøk et eller annet sted og forsyner meg av ikke bare et stort stykke med sjokoladekake, men to! Litt senere i drømmen var jeg et annet sted og da gjentok det hele seg. Fire store stykker med sjokoladekake!!! Fysj som jeg angret! OG så deilig det var å våkne fra marerittet! :D

Det samme har gjentatt seg når det gjelder tygge brødskiver med jordbærsyltetøy! Jaja.... hehe.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.