< Tilbake til oversikten

Pizza uten eggsmak?

Suann sa for siden:

Har prøvd flere oppskrifter her inne og selv om jeg liker de faller de ikke i smak hos resten av familien.
Finnes det en pizzaoppskrift uten eggsmak/omelettsmak?

Jeg har

Fiberhusk
JBKmel
Bakepro

Håper noen kan hjelpe :)

ssttii sa for siden:

Helt klart pizzaen til lchf-bloggen (lchf-bloggen.blogspot.com/2011/03/pizzabunn.html) konsistensen blir veldig bra og den smaker ikke egg. Bruk gjerne en pizzastein hvis du har det også, da blir den enda bedre! Og husk at fyllet ikke kan være så bløtt da dette vil påvirke pizzabunnens konsistens :)

Suann sa for siden:

Synnes den ligner på de jeg har prøvd og desverre falt de ikke i smak hos mine "Ikkelavkarbo" familiemedlemmer :o
Men tusen takk for link til super blogg! :)

Kiro sa for siden:

Lagde meg pizzahorn i dag, og er bare nødt til å dele oppskriften. Jeg fikk tre pizzahorn ut av deigen, men den passer godt til å lage vanlig pizza med også (grandis størrelse). Dette er absolutt den beste lavkarbo- pizzabunnen jeg har vært borti. :)

Pizzabunn

2 egg
litt salt
1/2 pk kremost
1/3 dl olivenolje
1/2 dl fløte
3 ss soyaprotein
1ss jbkm
en håndfull med revet ost

frøken sa for siden:

Kjempegod pizzabunn

4 egg
7 ss kremfløte
2-3 never ost
1 ts bakepulver
3 ss olje
Litt salt
4 ss mandelmel
2 ss glutenmel
2 ts fiberhusk
Oregano, timian eller lignende

Pisk egg lett, ha i resten.
La røra svelle litt.
Smør utover bakepapir, stek på 200 grader i 15. min.

Pass på å ikke ha for mye væske i fyllet, da blir bunnen litt vassen. Jeg bruker kjøttdeig, løk og andre grsaker, krydder og tomatpure.

Pizzaen er som vanlig pizza, holdes i hånden. også god dagen etter, enten kald eller oppvarmet

jannesnuppa sa for siden:

Denne pizzaen er kjempegod syns vi her hjemme.. Kan holdes i hånda, og er like god når den varmes opp igjen i micro ovnen

PIZZA 225 GRADER
4 EGG
2 SS FLØTE
1 TS BAKEPULVER
5 DL REVET OST
LITT SALT
2 SS OLJE
4 SS BAKEMIX (KETOLYSE, KJØPT PÅ MENY)
RØR ALT GODT SAMMEN, OG SPRE UTOVER BAKEPAPIR PÅ STOR LANGPANNE. FORSTEK BUNNEN CA 10 MIN TIL DEN ER BRUN OG SPRØ PÅ KANTENE. HA PÅ FYLLET DU VIL OG HA MASSE OST PÅ TOPPEN. STEK IGJEN TIL OSTEN HAR SMELTET.. NYDELIG PIZZA

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.