På onsdag var jeg vi ute å spiste, og jeg hadde egentlig planer om å bare drikke vann, men da jeg tittet på menyen var det jammen meg flere retter som var merket som "lavkarbo" retter..
Tok sjansen og spiste "Liveche" da uten poteter og gulerotpurè. Sjekket på onsdag kveld og igår kveld og er fortsatt i ketose.
Så en anbefalling på lavkarbocafè/resturant er Pigen på torget i Drammen
Kult, er lenge siden jeg har vært på Pigen, eller ute generelt, men stilig at de har lavkarbo-alternativer..!
Husker du flere av lavkarbo-rettene?
Skulle vært spennende å vite nøyaktig karboinnhold, da "lavkarbo" langt i fra alltid er synonymt med "ketogent", men du ramla jo ikke ut, så dette høres lovende ut.. :)
Hei,
Vel, Pigen har til gode å imponere meg på matfronten, menyen kan man sjekke ut på hjemmesidene, det står ikke noe spesielt der vedr. lavkarbo. Jeg har kun vært der til lunsj og ikke mye lavkarbo vennlig på den lista der om de ikke har gjort noe drastisk i det siste…
Lavkarbo er ikke alltid lavkarbo, nei. Det oppdaget jeg da jeg skulle kjøpe lavkarbobrød hos Baker Brun. Etter at jeg hadde kjøpt det spurte jeg hvor mange kh den hadde pr 100 g. Svaret var litt over 30! Så mye kh har ikke jeg spist siden jeg begynte på lchf for snart 2 mnd siden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.