< Tilbake til oversikten

Møllerens lavkarbobrød?

Lindemor sa for siden:

Jeg ser i dag gjentatte reklameinnslag på tv for Møllerens Lavkarbobrød. Er det noen som har forsøkt dette? Er det noe å anbefale? :)

Lulla84 sa for siden:

Smakt det hos mamma og syns det var veldig godt. Mamma spiser det og syns det er veldig bra . Har 2 poser her jeg skal bake i morgen tenkte jeg.

Lulla84 sa for siden:

Det er store havregryn, det er det mindre karbo og er bedre en de lettkokte etter som jeg har lest her. Rug, leser om de som spiser rygsprø her inne.

Falco sa for siden:

Noen som hvor dette er å få kjøpt i Stavanger/Sandnes området?

Lulla84 sa for siden:

Her i sandefjord har de det på rema1000 ;) Så sjekk på en rema1000 butikk i byen din.

StegforSteg sa for siden:

Jeg har det, men spiser det ikke hver dag. Det ligger litt høyt på karber enn andre brødmikser har jeg sett her inne - men hvis jeg virkelig trenger noe i farten tar jeg en skive med masse blåmuggost på :D

Lulla84 sa for siden:

Ja.. Jeg har det mere for å sende med guttungen på skolen :) Spiser det selv også da, men ikke hver dag.

TrillTrall sa for siden:

Jeg synes ikke det var spesielt godt, temmelig likt det vanlige lavkarbobrødet jeg lager selv, som jeg heller ikke liker. Finnes på Rema og Ica visstnok.

Jeg spiser litt rugsprø eller ryvita, det er mye bedre og jeg trenger litt karber for å fungere så det funker fint for meg. :)

Lindemor sa for siden:

Hvor mye karbohydrater er det i det?

Jeg spiser ikke brøderstatninger selv, men har en kjæreste som virkelig savner å ha noe å legge pålegget på så jeg tenkte at dette kanskje kunne være en grei løsning i mellom knekkebrødbakingen.... ;)

Lulla84 sa for siden:

12,9 pr 100gr

Lindemor sa for siden:

Ok! Tusen takk.

Jeg tror jeg kommer til å forsøke dette og ser om han liker det. :)

frøken sa for siden:

Til sammenligning har vanlig brød i overkant av 40 pr 100 g.

Coop selger også varer fra møllerens.

marjusen sa for siden:

Da blir det 4,5 kh pr skive. Må nesten ha 2 skiver for å bli mett. Mao 9 kh er for mye på ketogent jaffal.

Helse kosten har et jeg liker veeldig godt. Tysk brød som heter adam. 0,66 kh pr skive. Ca 2 på tre skiver. Da holder jeg meg mett leeeenge

Lindemor sa for siden:

Takk for tips!

Ja, det blir for mye kh på ketogent kosthold så jeg kommer ikke til å spise brødet. Jeg har heller ikke savn etter noe å brødaktig å legge pålegg på, så det går fint. Samboeren derimot sliter litt med den biten, så jeg tenkte mest på han. Han spiser ikke ketogent, men tillater seg mer av karbohydratene.

MAR sa for siden:

Og JEG kommer heller ikke til å spise brødet, men jeg er veldig glad for at det har kommet likevel - det viser jo uten tvil at lavkarbo er blitt mer "stuerent" og det sender ut positive signaler i så måte - kan ikke klage på det! ;)

Jeg har laget pizzabunn av det brødet i dag, og det blir for meg 6 pizzabiter/pizzabunner. Har savna pizza og synes ikke bunnene her inne smaker annet enn egg, så nå skal jeg fryse ned porsjoner med pizzabunner :D

Men jeg må legge til at jeg ikke lever etter ketolyse da :)

marjusen sa for siden:

Prøvd lavkarbohuset sin adam pizzabunn? Uuuutrolig god

Har prøvd - men var ikke noe for meg. Dyrt blir det også i lengden.

Lindemor sa for siden:

Har forsøkt den og det ble ok. Ikke mer enn akkurat ok etter smaken her i huset. :)

Oi - den pizzaen ble mettende, og med å dele bunnen i 6 greide jeg bare halve stykket :p så jeg må nok dele den enda mer opp... :)

Lindemor sa for siden:

Da blir det sannerlig ikke mange karbohydratende i det måltidet! :D

Veggpryd sa for siden:

Jeg kjøpte en pose i går, og skal teste ut i dag. Ikke at jeg savner eller trenger brød, men det er artig å prøve noe nytt. Synes det var litt mye karber i den, men synes også det er bra at matvareindustrien kaster seg over lavkarbobølgen de også. :) Ønsker jo mer lavkarbovennlige produkter i butikken - så lenge de ikke er stappfulle av kjemiske ingredienser da! :)

Nei, men fytti så godt og mettende :P

Kanskje sa for siden:

Jeg har bakt dette. Veldig enkelt å lage ! Og jeg synes det ble godt. Ser ikke for meg at jeg kan spise det i store mengder, men kanskje et par skriver av og til går an.

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg har akt det endel ganger og synes det er ok, men om man er på utkikk etter et enkelt rød å ake ut, kan jeg virkelig anefale rødmiksen til funksjonell mat! Det er mye edre enn dette og virkelig mettende. Og mye færre karohydrater. Og mye edre enn vanlig rød ;) Godt med andre ord :ja:

Kanutten sa for siden:

Brødet er godt ja! :ja: Jeg lager ett brød av to poser slik at jeg får normal størrelse på brødet.

Mailer over en b til Vibeke! :lol:

Vibeke-67 sa for siden:

Takk Kanutten, den savnet jeg så veldig :ja:
har du vurdert å kjøpe i større kvanta fra Funksjonell mat? Jeg lurer på å kjøpe 8 kg...

Kanutten sa for siden:

Jeg har vurdert et eller annet ja, for vekta har nå stoppet helt opp. Leverte ymse blodprøver til legen i dag for å sjekke hvorfor. Apropos funksjonell mat. Det er et par nordpå med to søte små som er med i et program som Ravi har. Det handler om å flytte på en gård. Dama i dette paret er ei lavkarbodame; Line Holdal, og jeg hun sysler med funksjonell mat. Skal sjekke. Jeg skal i allefall se programmet.

Kanutten sa for siden:

:eek: Programmet begynte i går!

Kanskje sa for siden:

Jeg har lyst til å prøve den fra fuksjonell mat også, bra med mindre karber.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.