< Tilbake til oversikten

Lavkarbobrødmix

Ruth-Elin sa for siden:

Kjøpte en pakke med lavkarbo brødmix på helsekost, brødet så fint og høyt ut ,men smaken derimot var skuffende ,el konsistensen ,de gnisset imunnen når jeg tygde de:eek:er det mulig og få tak i en annen sort så smaker bedre?ho på helsekost sa det var en ny sort.....

frøken sa for siden:

møllerens har kommet med en lavkarboblanding. Har ikke prøvd den, men har den liggende:)

Falco sa for siden:

Hvor kjøpte du møllerens lavkarbobrødmix?

Noen som vet hvor vi får tak i det i Stavanger/Sandnes området?

Lulla84 sa for siden:

rema1000 skal ha de lavkarbobrødene til Møllerens. Det på helsekosten smakte ikke godt nei. Møllerens smaker MYE bedre :)

Falco sa for siden:

Hva heter den brødmiksen dere refererer til fra helsekosten?

Lulla84 sa for siden:

Jeg tenker på det fra funksjonellmat, som heter lavkarbobrød . Ligger i en liten eske som er brun og hvit[b][/b]

Ruth-Elin sa for siden:

Hvor får jeg kjøpt den da??

Ruth-Elin sa for siden:

Husker ikke helt ,tror det sto på tysk el .no.den var vertfall ikke norsk(der var oversettelselapp på baksiden)

Ruth-Elin sa for siden:

har sett etter på Rema men jeg finner ikke;)

Ruth-Elin sa for siden:

Det var ikke den, men det var den jeg hadde tenkt og prøve ,den var utsolgt...dette her var en ny sort...og dyrt med var det 55 kr:(

Lulla84 sa for siden:

Den koster 49 ,- den fra funksjonellmat og den var ikke god, ikke blei den skikkelig stekt heller selv om jeg hadde den i nesten 10 min ekstra tid . Smakte ikke godt heller.

Ruth-Elin sa for siden:

ja da skal jeg vertfall ikke prøve den,får lete etter mølleren sin......;)

lucifine sa for siden:

Den miksen som er i pose fra lavkarbohuset syntes jeg var ok. Hadde oppi litt mer frø og så har jeg det i brødristeren så blir det helt ok. Den andre fra helsekosten, den i eske (brun og hvit eske) var ti kr dyrere og hadde mer kh oppi så jeg droppet den. Spent på mølleren sin, skal se etter den senere i dag tror jeg.

Ruth-Elin sa for siden:

mixet i eksta solsikkekjerner men den gummismaken var æsj:wacko:så jeg håper og finne den fra mølleren:)

lucifine sa for siden:

Jeg brukte linfrø og sesamfrø så den smaken kom godt frem når brødet hadde vært i brødristeren og kamuflerte "gummismaken" en del.. Si fra hvordan den andre smaker!

frøken sa for siden:

rema og coop butikker fører iallefall mølleren

marjusen sa for siden:

Jeg elsker det tyske adam brødet fra helsekosten. Blander inn litt sesam og linfrø. Det som jeg anbefaler er å riste brødet i brødristern. Da blir all gummikonsistens borte.

Kunne tenkt meg å prøve møllerens, men da blir det 4-5 kh pr skive i stede for 0,7 som adam brødet har. Kan spise meg skikkelig mett på 3 skiver og da bare brukt 2 kh i stede for 12 på møllerens. Det er waaay for mye på ketogent desverre :(

Lulla84 sa for siden:

Ja. Skal man være i ketose så er det for mye kan jeg tenke meg. For meg som ikke trenger å holde meg på en langt nede nivå er det greit for.

marjusen sa for siden:

Fedon har jo ferdig brød på rema. Det har 5 kh pr skive. Det er veldig godt og er tilnærma helt likt vanlg brød

Lulla84 sa for siden:

Ja så det ,syns det er likegreit å bake jeg. Men fedon brød inneholder kanskje gjær ?

Ruth-Elin sa for siden:

Nå har jeg vert innom coop, rema ,kiwi og spar og ingen hadde:(

Lulla84 sa for siden:

Spør en av butikkene. SPør evnt rema1000 om de kan ta det inn ? Her i byen har de det på 2 rema1000 butikker hvertfall.

StegforSteg sa for siden:

Jeg kjenner en av Møllerens selgerne og det er Rema 1000 og ICA som har dette i sitt sortiment foreløpig. Det er bare å be de om å ta det inn :)

Magemett sa for siden:

:)Jeg kjøpte min pakke på ICA i støperigården i Stavanger.... Prøv en ICA butikk

Ruth-Elin sa for siden:

ok jeg for be Rema om og ta det inn,har ikke ICA her:)

frøken sa for siden:

Bakte den i dag, brukte 2 poser og fikk ett stort brød og 5 muffins. Syntes det var kjempegodt, men litt lite salt kanskje.

Ruth-Elin sa for siden:

Har endelig fått tak i møllerens ,så no skal det bakes:D
Kjøpte meg et fedon brød i helgen og ,men har ikke smakt enda.delte det opp og frøs ned :)

maysa sa for siden:

Rimi har møllerns og det er kjempe godt 12,9 KH elle rnoe slikt pr 100g

Ruth-Elin sa for siden:

Kjempeflott at butikken endelig tar inn slike produkter:Dkunne tenke meg et større varesortiment ,så slapp jeg og gå på helsekost og kjøpe meg "fattig"på slike produkter......det er jo dritdyrt der:eek:

maysa sa for siden:

Jeg tror også at noen spar butikker har tatt inn noe ..vet en her har både fiberhusk og litt annet forskjellig

Nannah sa for siden:

Møllerens brødmix var ikke god synes jeg:(

Smaken var vel ok, men konsistensen var som å tygge fuglefrø grøss

maysa sa for siden:

ja spørs vel om man iker litt hele frø osv ....

TrillTrall sa for siden:

Enig. Smaken og konsistensen var akkurat lik de lavkarbobrødene jeg baker selv, like tungt og fuktig og ikke så veldig godt. Fristet ikke til gjentagelse for min del. :(

lucifine sa for siden:

Der sparte jeg de pengende... :P Takk dere!

Ruth-Elin sa for siden:

spar hadde fiberhusk ,men den var dyyyyr,45kr (tror det var ca 100 gram):eek:

lucifine sa for siden:

Men det er lite en bruker om gangen heldigvis!

M_W_B sa for siden:

Hei jenter.

Møllers lavkarbobrød (posemix) innholder
13gr karbo pr 100gr.... så blir mye for mange... spørs mange karbo du/dere spiser om dagen..

Har dere prøvd brøda fra Nors Senter for Riktig Ernæring? De har 6 forskjellige brød å velge mellom..
De ligger fra 1,5 gr krabo pr 100gr til 3,1 gr pr 100gr ! (100gr tilsvarer 2 skiver)
GODE brød!!!

danielve sa for siden:

Hei, er helt enig. Den miksen fra funksjonell mat har ikke mye med brød å gjøre. Møllerens smaker veldig mye bedre. Her i Østfold får man den mange steder. 4 kh er jo litt mye, men veldig bra som niste når man er steder hvor det ikke passer seg med ostebiter osv. Hadde det med på fjelltur og må innrømme at jeg ikke hadde klart meg uten.

TrillTrall sa for siden:

Hvor får man tak i disse da?

lucifine sa for siden:

også spent på svar..

nellie sa for siden:

Det er vel "Spis deg slank"opplegget:)

M_W_B sa for siden:

Jupp:D

Kristiansand, Drammen, Kongsvinger, Skedsmo og Bergen eller på

M_W_B sa for siden:

Glemte FLISA også:P

lårannediskon sa for siden:

Enig her. Bildet på pakka lyver også.. I følge pakken er brød rimelig lyst og høyt. Istedet er det lavt og mørkt.

TrillTrall sa for siden:

Ah. Synd. Hadde vært spennende å smake.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.