Kjøpte en pakke med lavkarbo brødmix på helsekost, brødet så fint og høyt ut ,men smaken derimot var skuffende ,el konsistensen ,de gnisset imunnen når jeg tygde de:eek:er det mulig og få tak i en annen sort så smaker bedre?ho på helsekost sa det var en ny sort.....
Den koster 49 ,- den fra funksjonellmat og den var ikke god, ikke blei den skikkelig stekt heller selv om jeg hadde den i nesten 10 min ekstra tid . Smakte ikke godt heller.
Den miksen som er i pose fra lavkarbohuset syntes jeg var ok. Hadde oppi litt mer frø og så har jeg det i brødristeren så blir det helt ok. Den andre fra helsekosten, den i eske (brun og hvit eske) var ti kr dyrere og hadde mer kh oppi så jeg droppet den. Spent på mølleren sin, skal se etter den senere i dag tror jeg.
Jeg brukte linfrø og sesamfrø så den smaken kom godt frem når brødet hadde vært i brødristeren og kamuflerte "gummismaken" en del.. Si fra hvordan den andre smaker!
Jeg elsker det tyske adam brødet fra helsekosten. Blander inn litt sesam og linfrø. Det som jeg anbefaler er å riste brødet i brødristern. Da blir all gummikonsistens borte.
Kunne tenkt meg å prøve møllerens, men da blir det 4-5 kh pr skive i stede for 0,7 som adam brødet har. Kan spise meg skikkelig mett på 3 skiver og da bare brukt 2 kh i stede for 12 på møllerens. Det er waaay for mye på ketogent desverre :(
Kjempeflott at butikken endelig tar inn slike produkter:Dkunne tenke meg et større varesortiment ,så slapp jeg og gå på helsekost og kjøpe meg "fattig"på slike produkter......det er jo dritdyrt der:eek:
Enig. Smaken og konsistensen var akkurat lik de lavkarbobrødene jeg baker selv, like tungt og fuktig og ikke så veldig godt. Fristet ikke til gjentagelse for min del. :(
Møllers lavkarbobrød (posemix) innholder
13gr karbo pr 100gr.... så blir mye for mange... spørs mange karbo du/dere spiser om dagen..
Har dere prøvd brøda fra Nors Senter for Riktig Ernæring? De har 6 forskjellige brød å velge mellom..
De ligger fra 1,5 gr krabo pr 100gr til 3,1 gr pr 100gr ! (100gr tilsvarer 2 skiver)
GODE brød!!!
Hei, er helt enig. Den miksen fra funksjonell mat har ikke mye med brød å gjøre. Møllerens smaker veldig mye bedre. Her i Østfold får man den mange steder. 4 kh er jo litt mye, men veldig bra som niste når man er steder hvor det ikke passer seg med ostebiter osv. Hadde det med på fjelltur og må innrømme at jeg ikke hadde klart meg uten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.