< Tilbake til oversikten

Om barn og misunnelige venninner

Olive Oil sa for siden:

Jentungen min på 9 og jeg var på shopping her om dagen. På H&M fant vi noen fine undertøysett med truser og slike små topper, altså som ei kort undertrøye. Hun ble helfrelst, og vi kjøpte tre par. Nå har hun brukt dem hver dag siden lørdag, og har vært så fornøyd. I går var hun med ei venninne på svømming, og kom hjem veldig lei seg. Venninnen hadde sagt at det var farlig å bruke slike topper, fordi man kunne få en skummel sykdom av dem!:rolleyes: Jeg sa selvfølgelig at det ikke var sant, men i dag dro jentungen på skolen uten topp..
Tror dere dette er ren misunnelse, eller kan det være det er noe moren til denne jenta har sagt for å ikke kjøpe selv?
Venninnen kommer hit i dag for å være med oss på kino. Synes dere jeg kan ta det opp med henne på en forsiktig måte? Jeg synes det er trist om lillemor ikke tør bruke noe hun var så glad for å få.:_oppgitt:

Nerthus sa for siden:

Du kan vel spørre hvor hun har det fra at man kan få skummel sykdom? Så kan du heller ta det opp med evt mor om det er der det kommer fra?
Barn misforstår jo ofte også når de ikke har hele bildet, men det er jo greit og sjekke hva kilden er først :)

Opheliia sa for siden:

Vet du, sånne ting husker jeg noen trodde når jeg var på samme alder. Og det var fortalt for å slippe å bruke penger på de toppene, når de ikke trengte de enda.

Imp sa for siden:

Ja, det tenker jeg og. Kanskje foreldrene er lei av Hello Kitty og vil unngå å kjøpe det. De har nok ikke tenkt at andres barn skal bli lei seg. Dere kan kanskje bare gi den forklaringen til jenta deres? Og hvis hun ikke tror dere, snakk med en lege eller noen som kan forsikre henne om at man blir IKKE syk av Hello Kitty-klær. ;)
Eller kanskje venninnen er misunnelig...eller bare vil servere en skrøne eller lure litt...mye som kan ligge til grunn for en slik uttalelse.

Tenk så lei seg snuppa mi hadde blitt om jeg skulle sagt noe sånt. Hun ELSKER Hello Kitty...nå kjøper vi ikke så mye av det, men litt får hun jo. :)

Fluke83 sa for siden:

Minner meg om en gang da jeg gikk på barneskolen og ble med en jente i klassen over meg hjem..
De hadde fugl, og denne fuglen fikk solsikkefrø, jeg tok et par frø og smakte på de..!

Denne jenta fikk det for seg å inbille meg at solsikkefrø var giftig (noe det også er, om man spiser mer enn 2 kg om gangen, i følge en tråd her :p), og at jeg var i ferd med å dø, så selvfølgelig løp jeg ut av huset og løp gråtende hjemover.
Jeg kom omtrent halveis før jeg så bilen til fattern, de hadde visst fått en telefon fra mora til denne jenta, om at jeg løp ut og at de ikke fant meg.

Jeg fortalte heller aldri hvorfor jeg stakk av, så vær glad for at ungen din i hvert fall forteller hva som er galt... :)

Olive Oil sa for siden:

Takk for innspill. :)

Tok en liten prat med jenta her om dagen, og det var som jeg trodde. Hun hadde ille lyst på slike selv, men fikk ikke lov av moren sin. Det var altså et utslag av misunnelse dette, og hun ba om unnskyldning til lillemor. Jeg synes det var søtt av henne at hun unnskyldte seg og sa at det med sykdommen hadde hun funnet på selv. :)

Legger til at det IKKE er Hello Kitty. Hater det merket der! Mye fordi et menneske jeg ønsker dit pepper'n gror heter det..;)

Kitt sa for siden:

Tøfft av en så liten snupp å innrømme og be om unnskyldning! Flink jente!:)

Jeg må innrømme at jeg holdt igjen så lenge som mulig! Blir litt sånn småuvel av at selv små jenter uten antydning til pupper skal gå med topper som liksom skal skjule det de ikke har!:o

Nå er min 12 år og har allerede pupper som sprenger 75A- bher:eek:, så det var ikke lenge jeg måtte holde igjen, men syns fortsatt at små jenter som ikke tør/vil/får lov til å vise seg uten topp er litt "kleint"!:p

Qlio sa for siden:

Jenter er verst på slik mobbing. Min eldste, 8 år, kommer hjem og forteller om de utroligste ting. Gjemming av sko fordi man ikke vil leke med noen, river ned fra klatrestativer og baksnakking. Har det blitt verre å være liten?

Olive Oil sa for siden:

Jenter er absolutt verst når det gjelder slike ting, ja, men jeg tror det er litt forskjell fra klasse til klasse. I klassen til jentungen er det veldig godt miljø, og alle er gode venner. I klassen til mellomstemann derimot, var det mye problemer blandt jentene. Mobbing, utfrysing og baksnakking ble etterhvert et så stort problem at rektor hadde møter med foreldrene for å få slutt på det. Tror ikke det er noe nytt fenomen, altså. Jeg hadde det slik på barneskolen jeg også.:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.