Jeg er en jente på 36 år som startet opp med ketolysekuren januar dette året. Gikk ned 12 kilo på 6 måneder. Så var det ferietur med familien, bryllup til min søster og 50 års dag.. Har nå de 2 siste månedene lagt på meg 4 kilo igjen..arg!!! Sist uke begynte jeg på an igjen. Etter 1 uke skulle jeg da vært i ketose??? Jeg har beherew og bruker enbrel sprøyter.. Men de 2 siste ukene har jeg også begynt å bruke salazoperin i tillegg. Leste på pakningen at urinen kunne bli noe gul, men det er jo sticksen også som skulle vært rosa.. Er det noen som har erfaringer med dette..:confused:
Det er fullt mulig at medisinen kamuflerer evnt ketoner i urinen. Du blir nok nødt til å stole på at du spiser riktig etc for være i ketose.
Holder du deg til under 30 karber pr dag, er du nok helt sikkert i ketose og trenger ikke tenke på stiksene. De viser jo tross alt bare hva som er i urinen din, ikke alt om hva som skjer i kroppen!
Har du andre tegn på ketose, da?
Hodepine, kvalme, slapp, nedsatt matlyst osv.....
Ja, jeg har alle "tegnene" på ketose. Hodeverk hadde jeg i 3 dager, og jeg er heller ikke sulten lenger. Gått ned i vekt har jeg også. Men det irriterer meg sånn at denne sticken ikke viser rosa.. Det har noe med motivasjonen å gjøre.
Når jeg gikk på salazopyrin og spiste ketogent så jeg tydelig utslag på stix allikevel når jeg var i ketose, fargen fra pillene hadde liten innvirkning :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.