< Tilbake til oversikten

Leggkramper pga magnesiummangel, hvordan er disse krampene?

Soldamen sa for siden:

Hvordan er krampene som er forårsaket av magnesiummangel?

Er de like som de du får under graviditet? Eller mildere.

Jeg har noen varmestrømning gjennom beina. Ikke spesielt vonde, men kanskje noe ubehagelig. Krampene under graviditet var uutholdelige....

Yrla sa for siden:

Jeg har ikke hatt kramper men magnesium-mangel gir anspente muskler, så da kan du kanskje tenke deg det? Kalsium skaper spenning og magnesium avspenner. Så disse skal stå i riktig forhold til hverandre.

Lulla84 sa for siden:

Kjennes ut som muskelen vrir seg .

Kitt sa for siden:

Mine er nesten akkurat som de gangene jeg har vært gravid, bare litt lettere å strekke ut!

Magnesium er nesten totalt ufarlig, så det skader ikke å prøve!:)
Opp til 600mg pr døgn(tas om kvelden) er anbefalt dose!

Soldamen sa for siden:

Da er det mest sannsynlig ikke pga magnesiummangel...

Har magnesiumtabeletter stående i skapet, men har ikke fått startet på dem enda... Er ikke så glad i å svelge tabeletter...

Kitt sa for siden:

Så i Sverige i dag at de har brusetabeltter også med magnesium. Hvorfor har vi så lite sånt i Norge?:p
I Sverige får man alt fra C- vitaminer til jern- tilskudd som brusetabletter!

Lulla84 sa for siden:

På apoteket her hadde de magnesium sugetbl med sitron smak jeg kjøpte ikke de, men er hvertfall et alternativ da

nellie sa for siden:

Jeg kjøpte slike brusetabletter med c-vitamin og jern. Værste jeg har smakt EVER. Det var jernsmaken sin det:p

Lulla84 sa for siden:

Hørtes "snadder" ut :p

nellie sa for siden:

Off. Men.. Jeg hadde litt leggkramper når jeg var gravid og de jeg har pga lite karbohydrater er mye verre. Men det er vel individuelt det også da:)

Lulla84 sa for siden:

Helt sikkert, jeg var plaget med det i svangerskapet. Og hadde ikke hatt slike smerter i leggen siden da. Men nå har jeg kjøpt tabl å begynt på dem :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.