< Tilbake til oversikten

Lavkarbomat når galleblæren er fjernet ..?

*pippi m gutt og jente* sa for siden:

Er det noen som har fjernet gallebæren her inne? Må man ta noen forhåndsregler hvis man ønsker å leve lavkarbo ifht dette?

Kitt sa for siden:

Dersom du scroller helt nederst på siden her, ser du at du langt fra er alene om å ha fjernet denne totalt ubrukelige kroppsdelen!:p

Jeg har ikke noe problemer med fett, men store måltider og mye rå grønnsaker kan bli litt mye for min mage!
Da får jeg litt knip og må finne det lille rommet med hjerte på døren litt fort, men det er ikke noe store greier.

Begynn med lite fett og øk langsommere enn du ville gjort med galleblære, så går det nok helt fint. Og ja, mest kokte grønnsaker i hvert fall det første året!;)

Unnbjorg sa for siden:

Fikk fjernet galleblaeren for ni aar siden, og för, paa vanlig höykarbokost taalte jeg ikke for mye fett. Naa derimot, paa denne dietten som jeg har holdt paa med i snart 6 mnd, har jeg ingen problemer med fett i det hele tatt.

Newstart sa for siden:

Jeg holder meg til sunt fett. Alt dette bacon styret og meierismøret blir for mye for meg. Da får jeg vondt og får diare. :p

Kitt sa for siden:

Og hva i alle verden er det som er sunt fett om ikke meierismør?
Du er på et lavkarboforum, altså!;):):D

Lulla84 sa for siden:

Det er jo det som er sunt fett :p

fa3850 sa for siden:

Kan bare støtte opp om att Lavkarbo uten galleblære går helt fint :)

Vil vel faktisk si att har mindre "problemer" ifb med manglende galleblære etter att jeg begyndte med lavkarbo. Hadde spessielt problem med fløtegratinerte poteter tidligere feks.

Newstart sa for siden:

Å svarten lavkarboforum altså. Huff det visste jeg ikke. hehe.:p

Vel.... reagerer på alt det der gøsjet jeg. Men bruker jeg oljer går ting mye bedre. Sitter på do jeg hvis jeg skal spise alt det fettet som dere gjør:rolleyes:.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.