Jeg har ikke målt meg, og tror neppe jeg kommer til å gjøre det. Vet enkelte sier det er motivasjon å se cm minsker hvis vekta står stille. Men for meg er det mer styr enn noe annet. Får det ikke helt til heller. Jeg kjenner det absolutt på klærne hvis jeg minker, så det får være nok for meg.
Jeg veide meg på mandag så det er startvekten min. Håper veldig veldig at jeg når målet mitt innen nyttår, som er 7,2 kg ned.
Veel, jeg får hoppe i det jeg også, da.:o Har ikke erfaring med måling, for jeg har bare målt midjen til nå. (Som forøvrig var på 113 da jeg startet.:eek:) Vet ikke helt hvor på lårene jeg skal måle, men jeg tok nå på det tykkeste av ridebukselårene. :o So, here I go:
Vekt: 79,9
BMI : 29,4 ( iflg. beurervekta mi.)
Overarm: 32 cm.
Hals: 36 cm.
Bryst: 102 cm.
Under bryst: 93cm.
Midje: 92cm.
Hofte: 108cm.
Rumpe: 111cm.
Lår: 65cm.
Legg: 39cm.
Så bra, Elanessë. Veldig kjekt å ha noe og gå etter.:)
Jeg tenkte jeg skulle ha fast veiedag på fredag, men vet ikke om jeg gidder måle hver uke. Eller, dumt å si "fast veiedag", for jeg er fortsatt på vekten flere ganger om dagen.:o Er vel riktigere å si at jeg kommer til å legge ut vekten her på fredager.
Uansett, feriekiloene er som sagt borte, og i dag sto vekten på nøyaktig det samme som i begynnelsen av juli. Føler meg virkelig "inne i det" igjen nå, og det er en hærlig følelse.:)
Jeg må innrømme at jeg blir litt sjokkerte over folk som veier seg hver dag :eek: Men hver sin måte å gjøre det på såklart.
Selv har jeg slanket meg så mange ganger, at jeg vet at det beste for meg er å veie meg relativt sjeldent, ca. annenhver uke kanskje. Men - men ny oppstart her igjen så skal jeg prøve å få det til hver uke. Mandag er da min veiedag. Det hjelper meg alltid til å holde meg unna salt o.l på søndager :p
Vet jo det er helt sykt å veie seg hele tiden, men det hjelper så veldig å se tallene går nedover. Om jeg har gått litt opp et par dager, prøver jeg å tenke tilbake på hva jeg har spist, og kan evt. kutte ut noe eller pøse på med mer vann. Synes det er mye lettere å ha kontroll da. Men, det er klart. Det hadde jo absolutt vært greit å holde seg til én gang om dagen, da..:o
Hadde selv veiedag igår, og har gått ned 2 kg den første uka hvor det meste gikk av de 2 første dagene for så å bevege seg lite nedover. Det er akkurat dette som er problemet mitt. Raskt ned til å begynne med, men så blir det lite etterhvert. Men men. Uansett, er veldig fornøyd med 2 kg ned!! Vann og ekstra tarmfyll er borte, så gjenstår bare flesket! :p
Håper bare at jeg etterhvert får maten på stell for denne uka har jeg ikke vært flink i det hele tatt, jeg spiser alt for lite. Kjenner blodsukkeret er ganske lavt til tider. Nå har jeg atpåtil dratt på meg infeksjon av noe slag, begynner å bli ganske sår nedover halsen og hodepinen slipper ikke taket idag. Bare jeg beveger hodet er det som om det rangler inni dær og blir seff kvalm. Det er jo noe som går da, mange som er og har vært syke. Håper bare det ikke varer for lenge for sykdom og ketosebasert kosthold henger ikke sammen for meg :o
Bare til orientering, jeg følger ikke Ketolyse!! Har dog en formening om å holde meg i ketose, målbar eller ikke.
Kjenner meg litt igjen i dette. Har jeg anledning så veier jeg meg hver morgen, men bare en gang om dagen da ;) Synes også det er kjekt å følge med hvordan det går, og evt finne syndere fort om det går gale veien. Problemet er ved eggløsnings- og menstid for da får jeg ikke gjort noe med vektøkningen.
Overarm: 32 cm. -3 cm x2= -6cm
Hals: 34 cm.
Bryst: 105 cm. -1 cm
Under: 85 cm. -2 cm
Midje: 98 cm. -2 cm
Hofte: 106 cm. -2 cm
Rumpe: 107 cm. -3 cm
Lår: 57 cm. -1 cm x2= -2cm
Legg: 40 cm. -1 cm x2= -2cm
Dette med å få et nærmest nevrotisk forhold til badevekta og veie seg flere ganger daglig - vel - det er det ikke så mange som anbefaler. Det sier kanskje noe om at fokus er feil. Eksperter på livststilsendring og kostholdsendringer vil si at vektreduksjon kun er et biprodukt av en vellykket omlegging. Om en har for mye fokus på vektreduksjonen så vil en ha mindre sjanse for å lykkes med å få til en varig livstilsendring.
Alt dette er det lett å si seg enig i, men hva positivt kan en få ut av å gå flere ganger på vekta dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned? I første rekke kan en bruke resultatene en får til å forstå noe mer om fysiologiske sykluser. Det er faktisk ganske interessant! Altså - uka er delt opp i jobb, trening, fornøyelse, fest, stress og ulikt inntak av næringsmidler knyttet til de ulike aktivitetene og dagene i løpet av uka. Mange tar seg noen glass med rødvin eller noen (lavkarbo) øl i helgene. Hva gjør det med vekta? Jo, vi har alle lest om hva som da skjer, men ved å veie seg hyppig, så får en resultatene svart på hvitt for ens egen kropp - målt etter eget forbruk også videre.
Når en ønsker å gå ned i vekt, så blir regnskapet todelt. En må forbruke mer enn en tar inn. Men en har også et annet regnskap som er vel så viktig - En må tilpasse en diett og et treningsprogram på en slik måte at en blir mer fornøyd enn misfornøyd over tid. Noen er utholdende nok til å "lide for skjønnheten" over en lengre periode. Andre er mer utålmodige og må få bekreftet at de blir litt skjønnere for hver dag som går. De "badevekt-maniske" tilhører nok siste gruppen. Det er helt greit å veie seg ofte - men bare om du bruker resultatene til å forstå noe mer og få bedre innsikt i din egen fysiologi. Og - om du er heldig - om din egen psykologi.
:)
Kan vi bruke denne tråden til kun måle/veie-tråd, også bruker vi den andre ("back in style") til skravletråd? Da blir det enklere å holde oversikt på egne resultater her;)
Startet 5. september 69.7 kg
og veide meg i dag 21.september 69.1 kg
Er i konstant ketose ca 20 karber, går turer og spiser mye fett og drikker mye vann, kjenner jeg er litt skuffa, kanskje jeg skal spise litt mindre posjoner, skal prøve det denne uka. ;)
Starter nå idag, men teller fra mandag, da jeg vil ha mandager som veiedag, å idag begynner jeg nå midt på dagen.
Gleder meg til å begynne, å skal gjøre alt for å ikke bli matlei denen gangen, å så må jeg være mer tålmodig enn sist :P
Start 26.09.11
Vekt: 95,4 kg :( BMI`en er FEDME :(, så jeg må komme meg vekk fra den, forbi overvektig og ned til normal.....Målet er 20 kg i første omgang, alt etter det kommer som en fantastisk bonus..Men akuratt nå har jeg nok med å kjempe meg ned de 20, jeg MÅ greie det, for helsen sind el, har astma, å legen har anbefalt meg å komme meg godt ned, så kan jeg kanskje bli kvitt den :)
Kommer med mål så snart jeg har fått et målebånd i hus.
Nå skyter vi i gang kanonene! Nå starter vi racet! Da er vi i gang! Nå skal vi bli metervis mindre for hver uke som går!;) Så nå oppfordrer jeg alle sammen til å kaste seg på, og skriv inn tallene deres denne uken, så får vi STORE tall på søndag! (du velger selv hva du vil opplyse om, enten det er bare total-cm eller total-kg, eller begge deler)
(Her er et eksempel på hvordan vi fører inn tallene nederst på siden:
Mål:
Overarm: 35 cm ,uforandret
Hals: 36 cm, 34 cm, ned 2 cm
Bryst: 105 cm, 103, ned 2 cm
Under bryst: 93 cm, 91, ned 2 cm
Midje: 116 cm, 113, ned 3 cm
Hofte: 112 cm 111, ned 1 cm
Rumpe: 116 cm 115, ned 1 cm
Lår: 71 cm, 70 cm, ned 1 cm
Legg: 43 cm målt feil her sist, så er uforandret
MIN VEKTNEDGANG 12.sept: startvekt 19.sept: - 1,2 kg 26.sept: + 0,5 kg [color=#8b0000][/color]
(jeg kommenterer i den andre tråden, og samlet vektresultat står i signaturen min)
MIN vektnedgang
21.september 69.1 kg
26.September 69.5 kg
Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil siden jeg ikke har noen nedgang, er i konstant ketose, men noe rart er det, kanskje kroppen min trenger litt tid til å venne seg til ketosen?
Offa da, 0,1 kg ned:mad: Issje bra. Men mensen kom i går og vet at det er en stor grunn til lite nedgang. Pleier å gå opp 1-2 kg da. Så da håper vi på store tall neste mandag.
Må ta med minus 200 gram på meg i forrige uka på regnskapet da.
Ikke mye, men bedre enn ingenting nå som jeg er syk og ikke spiser som jeg skal gjøre :o
Starvekt 22.09 : 91 Kg
29.09: 91 kg= -0
:nei::hylgrine::nei::hylgrine:
Sååå har vert en drittdag i dag!! Har lagt i senga og streika..sov nesten i hele dag..deppa ja..
men er klar for en ny runde..tror jeg vet hva som må til! Litt mer grønnsaker og litt mer mosjon!!
Here we go!
Null nedgang i forrige uke, og 0.6 ned denne uka. Vet at tråden ligger under ketolysedelen av forumet, men jeg driver ikke med noe streng lavkarbo nå da jeg har vært syk i ca. 3 uker. Så derfor må jeg være fornøyd med i det hele tatt å gå ned når kostholdet mitt er som det har vært disse ukene :) Fortsetter imidlertid å rapportere her allikevel jeg dersom ingen har noen innvendinger mot det?
[color=#0000ff][/color] MIN vektnedgang Startet 5. september 69.7 kg
21.september 69.1 kg
26.September 69.5 kg
3 .Oktober 68.3kg
10.oktober 68.4kg
17.oktober 67.00 kg
(alle som vil kan legge inn totalsummen her, uansett når dere startet;) Gjerne legg ved cm-mål også, er litt spent på hvor mange meter det blir til jul;))
MIN vektnedgang
21.september 69.1 kg
26.September 69.5 kg
3 .Oktober 68.3kg
10.oktober 68.4kg
17.oktober 67.00 kg 31.oktober 67.00kg. Altså ingen nedgang på to uke ? Hmmm det er nå man må holde ut :)
MIN VEKT
12.sept: startvekt
19.sept: - 1,2 kg
26.sept: + 0,5 kg
3.okt: - 1,1 kg
10.okt: - 1,2 kg
17.okt: + 1,2 kg
24.okt: - 1,4 kg 31.okt: + 1,3 kg [color=#8b0000][/color]
Jeg hadde ny veiedag på fredag. Æsj, opp 1.3 kg!! F... å ja, dette skjer hver eneste gang jeg klarer å komme meg under 74 kg. Tror pinade det ligger en forbannelse rundt denne vekta :p Gikk opp enda et par hundre gram til lørdag, men noe av det har sluppet taket nå sååååå kanskje jeg er tilbake til 73.4 kg på neste veiedag. Håper!! Men det er så frustrerende!!!!
26.09.11 - 74 kg - Start!
03.10.11 - 71,4 kg (- 2,6)
10.10.11 - 71,1 kg (- 0,3)
19.10.11 - 72,0 kg (+ 0,9)
02.11.11 - 71,6 kg (- 0,4)
Totalt siden start = 2,4 kg
Endelig fikk jeg veid meg igjen, og resultatet var ikke så ille som jeg trodde! :D Får prøve å holde meg i skinnet nå å ikke skeie ut så mye nå, så kanskje jeg klarer å komme enda litt lengre ned! :)
MIN VEKT
24.okt: - 1,4 kg
31.okt: + 1,3 kg 7.nov: - 0,4 kg
MIN VEKTNEDGANG
21.september 69.1 kg
26.September 69.5 kg
3 .Oktober 68.3kg
10.oktober 68.4kg
17.oktober 67.00 kg
31.oktober 67.00kg
07.November 66.3 kg
Ja, det er vi jo faktisk!
Kanskje vi skal holde litt sammen igjennom dette? Kjenner det er vanskelig med motivasjon noen ganger siden det jo går så sakte med oss som gjerne ikke skal ned så veldig mye :rolleyes: Men ned, ja det skal vi jo ;)
Veiedag på fredag som var, ned 1.1 kg av de 1.3 som jeg gikk opp uka før. Spent på å se nå om det går videre nedover eller om hotellopphold nå i noen dager øker vekta igjen.
MIN VEKT
31.okt: + 1,3 kg
7.nov: - 0,4 kg 14.nov: - 0,9 kg [color=#8b0000][/color]
Ny veiedag idag, ned 1.2 kg og tilbake til minstenotering igjen. Herregud så kjedelig! Opp,ned,opp,ned......... Med andre ord så har det gått slik jeg trodde, KROPPEN vil bare ikke slippe mer vekt. Æsj....
Racet!
Uke 8: -31kg;)
Neste uke er siste uke før desember starter, og virkelig innspurten for et bra årsresultat begynner! Alle sammen stå på! Vi klarer litt til nå;)
MIN VEKTNEDGANG
21.september 69.1 kg
26.September 69.5 kg
3 .Oktober 68.3kg
10.oktober 68.4kg
17.oktober 67.00 kg
31.oktober 67.00kg
07.November 66.3 kg
21.November 65.8
MIN VEKT 12.sept: startvekt
7.nov: - 0,4 kg
14.nov: - 0,9 kg 21.nov: - 1 kg
Vet ikke om jeg har lov å legge ut mål og vekt her lenger da, men har gått ned 4,4 kg til nå, å om jeg får lov så vil jeg gjerne legge ut målene også :)
Tusen takk for det :klem: Jeg skrev feil ovenfor, det skal være 4,4 beklager det. Jeg er innom hele tiden, å ser om dere, men ikke alltid jeg har så mye tid, så jeg har ikke kommentert så mye, men siden legen er veldig på at jeg må komme meg ned, pga astmaen. så har jeg ikke sluttet nei, jeg holder på, å håper jeg skal klare målet til sommeren :)
MIN VEKT 12.sept: startvekt
7.nov: - 0,4 kg
14.nov: - 0,9 kg
21.nov: - 1 kg 28.nov: - 0,7 kg
11.01.11 88 kg
13.09.11 84 kg
19.09.11 82 kg
26.09.11 80,5 kg
05.10.11 80 kg
10.10.11 80 kg
17.10.11 81 kg
24.10.11 81 kg
31.10.11 79,5 kg
07.11.11 79 kg
14.11.11 79 kg
21.11.11 79 kg
28.11.11 78,5 kg
Totalt: -9,5 i år
-5 siden september
62 cm jevnt over hele meg;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.