Lulla84 sa for siden:
Lagde mosaka i dag, og auberginien var litt seig i skallet. Var godt altså. Men kan det være auberginien, eller noen flere som har opplevd det, evnt noen råd for å slippe det ? ;)
Lulla84 sa for siden:
Lagde mosaka i dag, og auberginien var litt seig i skallet. Var godt altså. Men kan det være auberginien, eller noen flere som har opplevd det, evnt noen råd for å slippe det ? ;)
Lullen sa for siden:
Har ikke opplevd det selv, men auberginer trenger en del "forarbeid" før de kan spises syns jeg...
Til feks mosaka gjør jeg som følgende:
Skjærer auberginen i cm tykke skiver og legger de i et dørslag, strør en del salt over og lar de renne av seg i 30-50 min alt ettersom hvor god tid jeg har. Så skyller jeg de raskt i vann, for så å tørke de litt med kjøkkenpapir før jeg steker de godt i masse smør, salt og pepper.
Mye jobb egentlig, men du verden så godt :D
ireile79 sa for siden:
Takk for tipset!
Jeg prøvde å lage "chips" men de ble ikke sprø. Tror ikke jeg hadde de lenge nok salt. Hvor lang er mininumstiden egentlig??
Lulla84 sa for siden:
Er akkuratt slik jeg gjorde da :p Kan være de auberginiene jeg fikk der også da, som ikke var like bra.
"chips" av aubergini ? Det høres jo godt ut da :D Med en home made dipp ;) . Men er jo ikke så mye karber i satziki( nå hvordan det skrives) dippen ? 48 KH pr 100 gr, så er posen 22 gr. Er vel kanskje rundt 10 gr KH det da ?
Carisma sa for siden:
De heter aubergine. Med e tilsutt... ;)
Lulla84 sa for siden:
Takk ;) Aubergine :)
Carisma sa for siden:
Lettere å søke på da :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.