< Tilbake til oversikten

Hvilken diett hører jeg under? Og hva skal jeg lese?

maysa sa for siden:

jeg har tenkt at jeg ikke skal opp i mere enn 100 karber om dagen, på friskvern der jeg går i slankeoplegg så er det under 200 karber. det jeg da lurer på er hvem sin diett teori hører jeg egntlig under ..tenkte og dra på biblioteket og låne noen bøker så trenger tips både på opplesing og litt kokebøker.
har jo gjort dette frem og tilbake i 2,5 år bare ut fra det jeg har lært på friskvern, men det er egentlig først nå som jeg virkelig har bestemt og vil lære.

Nerthus sa for siden:

Start med og lese arnakristins nybegynnertråd som jeg linker til nederst i signaturen min :)

Der finner du igjen MANGE gode og informative linker som kan hjelpe deg til å finne "din" retning innen lavkarbo :)

GrønnPepper sa for siden:

Jeg tenker at Fedon Lindberg kan passe ganske bra for deg.

knh sa for siden:

Du burde lese "Bedre uten brød" :)

maysa sa for siden:

jeg har lagt inn på diett.no og funnet ut at jeg ligger på 26-35 karber disse dagene...bedre uten brød ja det kunne kansje være noe tenkte og se og les i hexeberg sin også.

Marina sa for siden:

Du burde lese Frisk med Lavkarbo av Hexeberg. Der er det mye informasjon. Her står det hvordan kroppen fungerer og hvorfor lavkarbo virker på ulike sykdommer og vektproblemer. Du burde også kjøpe en kokebok. Det tar litt tid i starten å finne alternativer til poteter, ris og pasta. (I tillegg kan det være godt med en god dessert som ikke er for mye kh i).

maysa sa for siden:

og finn oppskrifter er ikke vannskelig...er jo hauger og lass her inne ...hehe
i løpet av uken skal jeg lage kains brød og gerds matmuffins. i går hadde jeg litt bringebær og fløte med litt sukrin..har egentig lært mye om mat og lavkarbo men ikke lært ting ordentlig hehe
tenkte meg en tur på biblioteket så da kan jeg jo se om de har hexeberg og i det heletatt.

Takk så mye for svar!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.