< Tilbake til oversikten

Ingrid’s lavkarborundstykker LCHF

|Ingrrid sa for siden:

Se her for bilder!

Jeg liker ikke å skryte, men disse ble skikkelig bra! Det er nok det nærmeste jeg har kommet brød noen gang!

Ingredienser

3 egg
3 ss rømme
1 dl vann
100 gr sesamfrø
100 gr solsikkefrø
5 ss mandelmel
3 ss fiberhusk
2 ss kli/kruskakli
1 ts salt
2 ts bakepulver
150 gr revet gulost
Fremgangsmåte

Sett ovnen på 180 grader. Kjør sesamfrø og solsikkekjerner i en blender til det er malt godt opp. Bland at det tørre i en bolle, og alt det bløte i en annen, osten venter du med. Bland det tørre med det våte og ha i osten til slutt. Deigen bør være fast nok til å kunne kna, men fortsatt litt klissete.

Rull runde boller med hendene, jeg fikk 9 stk.

Stek på 180 grader i ca 25 minutter. La dem hvile en stund før du forsyner deg, da er de bedre.

Obs, disse inneholder masse fukt, så oppbevar de i noe annet enn en tett plastpose (typ papirpose eller håndkle).

Velbekome :)

Lindemor sa for siden:

Tusen takk for oppskrift! Jeg hadde allerede notert denne etter å ha sett den på FB i kveld. Skal lages i morgen! :)

Juliuspus sa for siden:

Må prøves.. Takk for at det finnes snille folk som legger ut oppskrifter, så eg slipper å leve BARE på kokt egg og koteletter (eller annet kjøtt).

Lulla84 sa for siden:

De må lages i morgen :)

Lindemor sa for siden:

Disse ble laget i dag og kan anbefales varmt! Tusen takk for super oppskrift!

Biola sa for siden:

Disse må jeg prøve! Så kjempegode ut!

Bik sa for siden:

Skal prøve de til helga :)

Spinnerette sa for siden:

Åh, disse så gode ut! Herlig med oppskrifter som inneholder "normale" ting! :D
Skal prøves iløpet av uken! :)

linams sa for siden:

bakte disse nå i kveld, synes de var kjempegode!! Beste brød-erstatninga jeg har smakt i allefall:)

Biola sa for siden:

Lurer på om denne oppskriften kan brukes som pizzabunn...:confused:

Sivensvans sa for siden:

Dytter på denne, lagde disse i helgen - og, de var virkelig kjempegode!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.