< Tilbake til oversikten

Fallgruver

Luggetuppen sa for siden:

Jeg er helt nybegynner på dette. Jeg har lest og lest til øyet er stort og vått, og prøver meg samtidig fram med oppskrifter. Men enkelte detaljer har jeg kommet over ved en ren tilfeldighet, f.eks. at sukkerfrie pastiller inneholder mye karber :eek: I mitt nybegynnerhode så er det enkelt å tenke at sukkerfritt = karbofritt.

Kanskje dere litt erfarne kan hjelpe meg med en liste over typiske fallgruver?

Megvel sa for siden:

Da trenger vi å vite hva som er din filosofi? Nåvekt, høyde, målvekt, perspektiv etc. Ellers så kan du lese her.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Den storste fallgruven er mangel på kunnskap.

Kitt sa for siden:

Sukkerfri pastiller inneholder mye karber, MEN mange av dem er laget med maltitol og aspartam feks, som kun er sukkeralkoholer som kan trekkes fra!
Altså er det brått så og si ingen karber igjen!:D

Ost er ofte lite karber, men er det ikke ren ost, sjekk for all del innholdet.

Baconcrisp er ikke alltid baconcrisp. Noe er laget av maismel og inneholder masse karber!:eek:

Crabsticks har masse karber!

Det er sukker i bacon! Men det er så lite at det blåser vi i!

Noen lightbruser med fruksmak etc inneholder mye mer karber enn man
skulle tro!

Ferdig laget taco- pulverblanding er fyfy!
Det samme gjelder dip- mix som Holiday.

Moralen er: Sjekk innholdet i alt første gangen du bruker/spiser/drikker det!

Men husk at enklete ting inneholder mye karber, men du skal bare bruke noen få gram, så det er lov likevel!;)
Som feks hvitløk!

Bik sa for siden:

Oy! :eek: Det har jeg ikke tenkt på. Hvor mye karber er det i tacopulveret?
Hva bruker dere i stedet?

Charlott sa for siden:

Lager tacokrydder selv, selvsagt :D

Søk i oppskriftsforumet så dukker det opp :)

Kitt sa for siden:

Det er faktisk så mye som 58karber pr 100g. Nå veier posen bare 30g, men det blir fort en del uansett.