< Tilbake til oversikten

Brokkolisalat (Veldig godt til kjøtt og grillmat istedenfor potetsalat)

SusanG sa for siden:

2 Brokkolibunter
1 rødløk
1 beger creme fresh
2 never solsikkefrø
Salt, pepper,søtning (sukrin el lignende) og noen sitrondråper

Bland dressingen av creme fresh, salt, pepper, sitrondråper og litt søtning. Den skal være søt og rund i smaken.
Del brokkolien i små bunter og hakk løken. Bland alt i dressingen, og tilsett ett par never solsikkefrø.

Denne er supergod. Passer godt til det meste, enten som erstatning for potetsalat til kjøtt, eller som lunch bare tilsatt skinke og ost.

Anbefales! :D

GrønnPepper sa for siden:

Denne lager jeg også en variant av. Jeg har i bacon og pinjekjerner i tillegg, samt litt eplecidereddik i dressingen.

LiseSJ sa for siden:

nam nam takk for det tipset ;D driver og tester ut nye ting og ha ved siden av.

Lulla84 sa for siden:

nammis :D

SusanG sa for siden:

hmmm det må jeg prøve :)

Dette er en salat som brukes mye på sørlandet, fikk smake den i ett selskap for ett års tid siden....og jeg har bare byttet ut sukkeret med annen søtning. Har helt dilla på denne i perioder! :D

Moogie sa for siden:

Denne fortjener en dytt. Skikkelig godt! Jag lager den også med bacon. Har også litt majones og litt sennep i dressingen.

Licota sa for siden:

Skal brokkolien forvelles eller spises rå?

Moogie sa for siden:

Den skal være rå. Du deler den bare i små buketter og ha dressingen og bacon i. Nam! Bare bruk toppen, ikke stilken. Stilken kan brukes oppi mos eller suppe

kloppsi sa for siden:

Jeg liker best å koke blomkålen i 5 min for å deretter alå over masse kaldt vann. Da blir den litt mykere i konsistensen. Men det er smak og behag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.