Jeg overhørt denne hjemme når jeg var i barnehagealder:
Vet du hva kona til samen fikk på bryllupsnatten?
det som sto på lappen
Jeg skjønnte ikke hva de hadde skrevet på papirlappen, så heldigvis hade jeg diktet en annen variant da jeg kom i barnehagen der svaret var sukkertøy...:D
Når noe er diskriminerende, så sier man at en gruppe er mindre verdt enn en annen. Det kan jeg ikke se her.
Så lenge vitsene ikke er onskapsfulle, seksualiserte, diskriminierende og rasistiske, så vil jeg ikke stenge tråden.
Dette var ikke meningen i det hele tatt. Jeg har samer i familien (inngiftede), og de synes disse var hysterisk morsomme. Men, jeg beklager masse om du ble støtt av det og mente absolutt ikke å hetse noen - håper du får en fin kveld videre!!
(det finnes forresten en del vitser om tjukke folk, og jeg må ærlig innrømme at jeg blir såra av høre disse vitsene - kanskje ikke sammenlignbart, men dog....jeg skjønner hva du mener!)
Å trampe på tærne til noen var jo slett ikke meningen.Men her oppe i nord florerer disse vitsene,og "de" de handler om tar det selvironisk,men det var altså ikke ment som noe rasistisk eller noe:rolleyes:
Det finnes jo så mange vitser som er påpekt ulike grupper,og tror ingen av de heller er direkte diskriminerende,men enkelte kan vel gå over streken..
Lise,hørte en annen versjon av den vitsen din på ungdomskolen,og det tok laaaang tid før jeg tok den!
Var noe sånt som: Det lå ei naken dame midt på vidda,ved siden av henne lå det en lapp..Hva stod på lappen?:D
Jeg tenkte jo som "ta på deg klærne" og i den duren:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.