< Tilbake til oversikten

Samevitser...

konepone sa for siden:

Hva kaller du en same som snyter på skatten?
-Jukselapp

Hva kalles en middelaldrende same?
-Femtilapp

Og den klassiske: Hva kalle en same som tisser på seg?
-Skvettlapp

Jeg har flere samiske bekjente som elsker disse vitsene, så det er ikke noen form for hets altså.....:o, men de er fryktelig morsomme!

magdalena sa for siden:

Her er noen fler:rolleyes:
INTELLIGENT SAME--HUSKELAPP
SAMISK FORFATTER--PAPIRLAPP
VENTENDE SAME--KØLAPP
ØKONOMISK SAME--PRISLAPP
OBSERVANT SAME--MERKELAPP
UÆRLIG SAME--JUKSELAPP
TISSENDE SAME--SKVETTLAPP
50- ÅRIG SAME--FEMTILAPP
SAMEREKTOR--OVERLAPP
SAMISK KUNSTPRODUKT--LAPPVERK
SAME SOM BANKES OPP--RISLAPP
SAMISK BONDE--ÅKERLAPP
SAMISKE EIENDELER--LAPPESAKER
SAMISK ØYENLEGE--ØYELAPP
SAMISK ENGEL--SKYLAPP
SAMISK PROSTITUERT--NUMMERLAPP
SAMISK BANKSJEF--KASSALAPP
SAMISK COCA COLA LIKER--COLAPPS
SAMISK LIVRETT--LAPSKAUS
SAMISK GULVBELEGG--LAPPETEPPE
SAMISK KOKK--GRYTELAPP
SAMISK LEGE--PLASTERLAPP
SAMISK SKREDDER--TØYLAPP
SAMISK KREDITOR--TILGODELAPP
TILBAKESTÅENDE SAME--MANGELLAPP
DØPT SAME--NAVNELAPP
MOSJONERENDE SAME--STREKKLAPP
SAMISK BEFAL--KRUTTLAPP

Summer sa for siden:

Jeg overhørt denne hjemme når jeg var i barnehagealder:
Vet du hva kona til samen fikk på bryllupsnatten?

• det som sto på lappen

Jeg skjønnte ikke hva de hadde skrevet på papirlappen, så heldigvis hade jeg diktet en annen variant da jeg kom i barnehagen der svaret var sukkertøy...:D

Summer sa for siden:

Var vitsen min dårlig, eller føler du deg diskriminert fordi du bor der du bor? :snill:

Aline sa for siden:

hva kalles en same som sitter i kassa på butikken?

kvittering !!!!

:D :lol: :D :w00t: :lol:

Daizy sa for siden:

Aldri hørt slike same-vitser før litt flau nordlending, de var artige! :D Din også Lise... hehe :rolleyes: :p

mofe sa for siden:

Kan vi ha vitser om "svartinger" og "pakkiser" også?

Hilsen mofe som er halvt same

Summer sa for siden:

Jeg trodde en same mann het en lapp jeg....:o

Jeg synes man kan ha vitser om alt så lenge de ikke er onskapsfulle, seksualiserte, diskriminierende og rasistiske.

Dersom noen synes dette er noen av de delene så kan vi låse tråden.

mofe sa for siden:

Jeg synes dette er diskrimenerende, ja.

Jeg ser virkelig ikke forskjellen, på disse vitsene, og vitser om "svartinger" og "pakkiser", osv, osv.

Summer sa for siden:

Hva som er diskriminerende da?

...dersom vi skal slå ned på dette, skal man da ikke få fortelle vitser om svensker, blondiner, bergensere, osv heller?

mofe sa for siden:

Det klarer jeg ikke å sette fingeren på, bare at jeg føler det.

Summer sa for siden:

Når noe er diskriminerende, så sier man at en gruppe er mindre verdt enn en annen. Det kan jeg ikke se her.
Så lenge vitsene ikke er onskapsfulle, seksualiserte, diskriminierende og rasistiske, så vil jeg ikke stenge tråden.

konepone sa for siden:

Dette var ikke meningen i det hele tatt. Jeg har samer i familien (inngiftede), og de synes disse var hysterisk morsomme. Men, jeg beklager masse om du ble støtt av det og mente absolutt ikke å hetse noen - håper du får en fin kveld videre!!
(det finnes forresten en del vitser om tjukke folk, og jeg må ærlig innrømme at jeg blir såra av høre disse vitsene - kanskje ikke sammenlignbart, men dog....jeg skjønner hva du mener!)

magdalena sa for siden:

Å trampe på tærne til noen var jo slett ikke meningen.Men her oppe i nord florerer disse vitsene,og "de" de handler om tar det selvironisk,men det var altså ikke ment som noe rasistisk eller noe:rolleyes:

Det finnes jo så mange vitser som er påpekt ulike grupper,og tror ingen av de heller er direkte diskriminerende,men enkelte kan vel gå over streken..

magdalena sa for siden:

Lise,hørte en annen versjon av den vitsen din på ungdomskolen,og det tok laaaang tid før jeg tok den!

Var noe sånt som: Det lå ei naken dame midt på vidda,ved siden av henne lå det en lapp..Hva stod på lappen?:D
Jeg tenkte jo som "ta på deg klærne" og i den duren:o

Aline sa for siden:

åååh, nåååååååå skjønte jeg den !!!! :rodme:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.