Jeg har fulgt Sofie Hexebergs råd noen uker nå, og kuttet ut karbohydrater fra kosten. Men jeg spiser fortsatt frukt et par-tre ganger om dagen, så jeg antar at jeg går litt inn og ut av ketosetilstanden. Har dette noen betydning? Jeg er godt fornøyd med vekttapet så langt, snaut fem kg på fem uker. Synes heller egentlig ikke ketoseånden er noe særlig behagelig, men det venner man seg kanskje til? Har dere kanskje noen gode råd til en nybegynner for å skjule denne rare smaken i munnen?
Utover dette er jeg svært fornøyd, god mat som metter lenge og et energinivå jeg ikke har vært i nærheten av på flere år! Så dette er jeg bare nødt til å fortsette med!
Anyways. Jeg VET ikke noe sikkert, men vet jo at det er ganske naturlig for mennesker å gå ut og inn av ketose på daglig basis. Karbohydrater forbrennes jo i løpet av dagen og mange våkner f.eks og er i ketose etter en natts søvn. Så det TROR jeg ikke er noe farlig i det hele tatt. Tror det er verre om man er i ketose i noen dager også bryter den også går inn i noen dager og bryter og holder på sånn hele tiden..
Nei. Derfor teksten Fritt etter Hexeberg:rolleyes:! Men jeg synes det er ganske godt, og inntil nå har det til og med vært en sunn vane. Blir stort sett to til dagen, Hexeberg sier egentlig helst ikke mer enn 1 om dagen. Men vi kan ikke forandre alt på en gang vet du:D. Og så lenge jeg uansett har gått ned en liten kg i uka så er jeg egentlig ganske fornøyd. Har til og med spist noe peanøtter, da jeg så et sted at nøtter er sunt;).
Søtsuget er så godt som borte, og vekta går jevnt nedover. Så jeg må da gjøre noe rett. Så får vi heller tilpasse underveis om det skulle stoppe opp. Ser jeg lærer litt hele tiden, og dette forumet er jo helt unikt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.