< Tilbake til oversikten

Klage på klær

#1

StegforSteg sa for siden:

Altså, jeg kjøpte meg tidligere i dag en knalltøff bukse i dag på HM. Jeg prøvde den ikke på, men ville vente til jeg kom hjem. (hater sånne butikkprøverom!)

Når jeg skulle ta den på sprakk den i sømmen ved glidelåsen og et godt stykke nedover. Det skal sies at dette var første delmål buksen, så den var litt trang - men ikke pinetrang.

Kan jeg klage på buksen?


#2

Gerd sa for siden:

Sprakk den bare i sømmen eller i stoffet også?


#3

Janeymaleney sa for siden:

Jeg hadde gått rett tilbake,de vet vel ikke om du har prøvd den på eller ikke før?! Du får nok ny bukse.


#4

Gerd sa for siden:

Det står i sømmen og et godt stykke nedover ;) Derfor jeg spurte.


#5

StegforSteg sa for siden:

Den sprakk i sømmen. Det er fake skinn mot et stoff som er stretchy liksom.


#6

Gerd sa for siden:

Jeg hadde gått tilbake og klaga. Du trenger ikke si at du har prøvd den. Bare si at du såg det da du kom hjem :ja:


#7

GrønnPepper sa for siden:

Jeg har lav terskel for å klage på klær. Dette hadde jeg helt klart klagt på, og forventet å få ny bukse.


#8

StegforSteg sa for siden:

Jeg synes det er ekkelt å klage da, men bør vel gjøre det. :sukk


#9

Jabba sa for siden:

Enig - dette må du klage på!


#10

Lindemor sa for siden:

Jeg er helt enig med de andre. Du må klage på buksen! :)


#11

StegforSteg sa for siden:

Da er buksa bytta :D Og jeg er stolt over at jeg turte...


#12

Lindemor sa for siden:

Så bra! Hurra for deg! :heia:

Håper du blir riktig godt fornøyd med den nye buksen din!


#13

StegforSteg sa for siden:

Om litt blir jeg veldig fornøyd med den! :D


#14

Bønna200 sa for siden:

Sånn skal det gjøres:) Jeg også hater å klage på ting, men de gangene jeg først har hoppa i det har jeg virkelig tjent på det.
Av og til må man vise litt muskler:visemuskl


#15

Lindemor sa for siden:

:D Slankebukser er virkelig moro! :heia:


#16

Bokhylle sa for siden:

Så bra at det løste seg.

Jeg hadde garantert klagd ja! Jeg klager på nesten alt som kan klages på. Klær som revner, bomullstrømpebukser som får hull i seg når jeg tar dem på, ulltøy som krymper i vask. Klage klage klage. Jeg er en krevende forbruker som kjenner min rett :p


#17

StegforSteg sa for siden:

Da har jeg litt å lære av deg Tonje, men denne buksen ville jeg sååå gjerne ha - og når lommeboken er så slunken for tiden - da hadde jeg ikke råd til ikke å klage for å si det sånn ;)


#18

Bokhylle sa for siden:

Nei altså, jeg pleier å klage og å kreve nytt produkt :p Så da slipper man å gi slipp på fine ting!


#19

Zincite sa for siden:

Jeg pleier å fortelle hva som har skjedd, og så vil de fleste butikker tilby ny vare eller pengene tilbake :) uten at jeg trenger å kreve noe. Det er jeg ikke så flink til, lar det bare henge i underforstått i lufta :p
Men har funnet ut at det er lurt for både meg og butikken at de får mulighet til å gi meg det jeg har betalt for. Da blir jeg fornøyd med servicen og kommer tilbake til butikken. Før ville jeg kanskje ikke gjort det, fordi jeg ville blitt lei meg for at det jeg kjøpte ikke fungerte og jeg ikke ville turt å si fra :)


#20

LaLa77 sa for siden:

Klag i vei!! :)
Jeg jobber som personal/driftssjef i en ganske stor kleskjede. Og vi blir faktisk glade når noen klager, ihvertfall på sånne ting :)
Vi vil selvfølgelig vite hvis det er noe galt med det vi selger slik at vi kan unngå det til en annen gang. Og det er mye bedre om kunden kommer rett til oss, så kan vi løse det med en gang, istedenfor å ha misfornøyde kunder som klager til alle andre enn oss.
De som jobber som selgere ute i butikk er vanligvis godt opplært i å ta imot reklamasjonssaker, og er innstilt på å løse det til det beste for kunden.
De fleste butikker syns faktisk det er helt greit å få klager innimellom, det skjer feil i produksjon osv :)


#21

marionilona sa for siden:

Store kjeder som HM, Lindex +++ er supre når det gjelder bytting. det er aldri nei deres munn. SUPERT! Vero moda, derimot, handler jeg IKKE hos lenger. Dama bak kassa beskyldte meg for å ha stjålet en topp jeg hadde fått i bursdagspresang, som jeg ville bytte. HALLO, hvor ble det av kundeservicen?


#22

Bokhylle sa for siden:

Jeg hadde sendt inn klage til Vero Moda etter en slik opplevelse! Spesifisert hvilken butikk du var i og hvilket klokkeslett, så de kunne få tak i den riktige butikkansatte.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.