Altså, jeg kjøpte meg tidligere i dag en knalltøff bukse i dag på HM. Jeg prøvde den ikke på, men ville vente til jeg kom hjem. (hater sånne butikkprøverom!)
Når jeg skulle ta den på sprakk den i sømmen ved glidelåsen og et godt stykke nedover. Det skal sies at dette var første delmål buksen, så den var litt trang - men ikke pinetrang.
Sånn skal det gjøres:) Jeg også hater å klage på ting, men de gangene jeg først har hoppa i det har jeg virkelig tjent på det.
Av og til må man vise litt muskler:visemuskl
Jeg hadde garantert klagd ja! Jeg klager på nesten alt som kan klages på. Klær som revner, bomullstrømpebukser som får hull i seg når jeg tar dem på, ulltøy som krymper i vask. Klage klage klage. Jeg er en krevende forbruker som kjenner min rett :p
Da har jeg litt å lære av deg Tonje, men denne buksen ville jeg sååå gjerne ha - og når lommeboken er så slunken for tiden - da hadde jeg ikke råd til ikke å klage for å si det sånn ;)
Jeg pleier å fortelle hva som har skjedd, og så vil de fleste butikker tilby ny vare eller pengene tilbake :) uten at jeg trenger å kreve noe. Det er jeg ikke så flink til, lar det bare henge i underforstått i lufta :p
Men har funnet ut at det er lurt for både meg og butikken at de får mulighet til å gi meg det jeg har betalt for. Da blir jeg fornøyd med servicen og kommer tilbake til butikken. Før ville jeg kanskje ikke gjort det, fordi jeg ville blitt lei meg for at det jeg kjøpte ikke fungerte og jeg ikke ville turt å si fra :)
Klag i vei!! :)
Jeg jobber som personal/driftssjef i en ganske stor kleskjede. Og vi blir faktisk glade når noen klager, ihvertfall på sånne ting :)
Vi vil selvfølgelig vite hvis det er noe galt med det vi selger slik at vi kan unngå det til en annen gang. Og det er mye bedre om kunden kommer rett til oss, så kan vi løse det med en gang, istedenfor å ha misfornøyde kunder som klager til alle andre enn oss.
De som jobber som selgere ute i butikk er vanligvis godt opplært i å ta imot reklamasjonssaker, og er innstilt på å løse det til det beste for kunden.
De fleste butikker syns faktisk det er helt greit å få klager innimellom, det skjer feil i produksjon osv :)
Store kjeder som HM, Lindex +++ er supre når det gjelder bytting. det er aldri nei deres munn. SUPERT! Vero moda, derimot, handler jeg IKKE hos lenger. Dama bak kassa beskyldte meg for å ha stjålet en topp jeg hadde fått i bursdagspresang, som jeg ville bytte. HALLO, hvor ble det av kundeservicen?
Jeg hadde sendt inn klage til Vero Moda etter en slik opplevelse! Spesifisert hvilken butikk du var i og hvilket klokkeslett, så de kunne få tak i den riktige butikkansatte.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.