< Tilbake til oversikten

Ketolyse / LCHF / Fedon

Cava sa for siden:

Hei:) Jeg er i ferd med å bli lavkarbo gal! Jeg begynte for ett halvt år siden på Ketolyse. Var mange fordeler her, men jeg gikk kun ned ett par tre kg på 3 måneder. Har en BMI på rundt 25, så tenkte kanskje dietten ikke helt var for meg. Nå har jeg prøvd å leve i min egen versjon av lavkarbo, dvs mer grønnsaker og mindre fett. Dette har ført til en vektøkning igjen. Investerte så i Fedon`s bok for å sette meg inn i hans filosofi. Etter å ha lest kjenner jeg at jeg kanskje "savner" litt mer Ketolyse tankegangen... Det har i det siste vært snakk mye om LCHF. Før jeg går til enda en investering av enda en ny bok kan noen si litt kort om denne filosofien? Er det her "begrensinger" på hva du bør ligge på i BMI? Jeg vet man kan spise litt mer karbo her enn på Ketolyse, men hva bør man ligge på i daglig dose? På forhånd takk for informasjon:) :)

Yrla sa for siden:

Vil bare legg til at om du har klart å gå opp ved å spise mer grønnsaker og mindre fett lurer jeg på om du har lavt stoffskifte og har vært hos legen i denne forbindelse. Og når du spiste mer grønnsaker, var det kokte gulrøtter, kålrabi etc også?

Cava sa for siden:

Nei, jeg har holdt meg unna de grønnsakene som vokser under jorden. Men ikke vært så streng med tomater og bønner som tidligere. Har nok og spist mer syltetøy ( usukret bringebær syltetøy) som alikevel ikke burde være så avskrekkende når det gjelder karbohydrater ( etter å ha trukket fra sukkeralkoholer) Men jeg føler at jeg har vært mer sulten, og det har kanskje automatisk gjort at jeg generelt har spist noe mer mat enn når jeg gikk på Ketolyse. Det er derfor jeg har lyst til å prøve med på LCHF varianten som er "ekstrem", men kanskje ikke så ekstrem som Ketolyse?

Yrla sa for siden:

Hm , jeg ville heller vært mer tålmodig med streng ketolyse var jeg deg. Unngått bønner og syltetøy. Siden du spiser mer med mer karbo.

Gerd sa for siden:

Ketolysekuren er en type LCHF- diett.

Ketolysekuren har sine "regler"

Fra denne flotte infotråden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970&page=6 :

LCHF-definisjon:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.