Ja er det noen som har det? =) Etter å ha begynt på skole igjen, og nynorsk er et sentralt fag på det jeg går på, har jeg funnet ut at jeg må gjøre noe drastisk for å komme inn i det igjen. Hehe. Så derfor lurte jeg om dere kanskje hadde et par veldig kjekke og gode bøker å foreslå? :) På nynorsk vel og merke ;)
Jeg synes Idar Lind er en forfatter å anbefale da. Han skriver et veldig avslappet nynorsk (ikke barrikade-nynorsk) og i tillegg spennende bøker. :) snl.no/Idar_Lind
Idar Lind skriver "dritbra"! Da jeg tok opp nynorsk for ørten år siden, gikk jeg på biblioteket og lånte mange krimbøker som var skrevet på nynorsk. Det gikk veldig bra på eksamen :)
Om du er glad i litt mer fantasy-bøker, vil jeg på det absolutt aller varmeste anbefale bøkene til Lene Kaaberbøl "Skammarens dotter".:D:D
Det er fire bøker og selv om bøkene visstnok er rettet hovedaklig mot ungdom i 14-årsalderen, så koste jeg meg klukk i hel med bøkene, og jeg er 46 år (men jeg elsker foreksempel Tidshjulet av Robert Jordan, så jeg liker sjangeren).:rolleyes:
Jeg har bøkene som lydbøker. Det går å lese bøkene enkeltvis, men de er altså en liten serie som følger samme personer gjennom alle bøkene.:)
Om det ikkje gjer noko at det er ei barnebok; Maria Parr si Tonje Glimmerdal. Ho skriv godt. Nynorsken er ikkje HEILT etter min smak, men boka er fin. :)
Vaffelhjarte av Maria Parr, e god, og alt som finst av Are Kalvø.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.