< Tilbake til oversikten

Jul

Lulla84 sa for siden:

Lest en tråd om ribbe her. Vi skal jo servere ribbe til jul. Men kjærevene, hva kan jeg erstatte med poteter. Vi skal ha det her hjemme, koker poteter til de andre, men hva med meg og evnt min mor som også har begynt på lavkarbo.

Kitt sa for siden:

Masse andre grønnsaker, vel! ;)

Ellers tenker jeg at det ikke er de to små potetene du spiser juleaften som er så farlige!:p

LiseSJ sa for siden:

Det er min tanke også!! :P Men AKKURAT julekvelden vil jeg påstå at det må være lov å "skeie ut litt".. Det er jo julekvelden!! altså det er ikke det jeg sier at du skal stappe på med poteter og pepperkaker, men litt må være lov på julekvelden.... Syns jeg da...

langaard sa for siden:

Hjemmelaga surkål, og litt potet som er kokt, akjølt og varma på nytt:p
Og jul med din glede....!:D

Lulla84 sa for siden:

:D Høres greit ut. Ja, det er jo en dag man har lov til å "skli" litt ut med et par små poteter. Enig i den.

Hedda:) sa for siden:

Jeg hadde blomkålmos til ribba et år. Var kjempegodt, synes jeg. :)

LiseSJ sa for siden:

Det hørtes godt ut :D

Imp sa for siden:

Jeg har bare tenkt å ha et lass med grønnsaker istedenfor jeg.

Men skeier ut med litt saus da...med mindre je gklarer å lage en GOD lavkarbosaus isteden, som erstatter den obligatoriske julesausen.

Carisma sa for siden:

Jeg syns det er skumlere at dere begynner å tenke på det i begynnelsen av september!! :eek:

Lulla84 sa for siden:

Det går himmela fort, Og begynnelsen, vi er jo allerede midt i da :p

Carisma sa for siden:

Åneida, vi er ikke i midten før etter torsdag!

Mulig jeg har litt for mye som skjer i livet mitt, for jeg orker ikke bekymre meg om noe som skjer over tre måneder fram i tid :o Det finnes jo et helt hav av andre ting å bekymre seg over i mellomtida. :rolleyes:

Lulla84 sa for siden:

Har ikke så mange beskymringer nå deilig :p Eneste er hvordan skal vi rekke alt. Soveromma skal pusses opp før jul, så skal guttungen ha selvsagt feire bursdagen sin. Det går veldig fort, å jeg må ja KONTROLL :p Allerede begynt på gavene jeg da :lol:

Carisma sa for siden:

Jeg vil si at å bekymre seg for julemiddagen i september uansett er en bekymring for mye.... :cool:

Lulla84 sa for siden:

Bedkymret å beskymret. Jeg spiser potet om det er det jeg vil ha da. Men måtte jo høre om hva andre brukte som alternativ visst jeg fant ut at jeg skulle heller prøve det. MEn selvsagt en unødvendig "beskymring" men greit å vite slikt igod tid da, så jeg ikke kommer på det 23 desember :lol:

Carisma sa for siden:

Jeg tror de selger andre grønnsaker enn poteter på julaftens formiddag også, så for oss som ikke orker tenke så langt enda blir det nok jul på oss og! :p

Lulla84 sa for siden:

Hehehe :p Så sant, så sant .

Rin sa for siden:

Jeg har aldri likt poteter i det hele tatt, så jeg synes det er aldeles strålende å akkompagnere ribba med rosenkål eller smørdampet brokkoli eller fløtegratinert sellerirot... :)

Succeed2011 sa for siden:

Jeg lo så inderlig godt av denne kommentaren :D

Bønna200 sa for siden:

Det samme tenkte jeg:lol:
Men når jeg tenker over det begynner jo julebordsesongen snart. Og julemarsipanen kommer jo bestandig før oktober...
Galskap:rulleøyne

Lulla84 sa for siden:

Ja det er galskap. Jeg var på Nille her om dagen å snakket med hun som jobber der. Og da sa hun at snart kommer det Halloween, og rekker nesten ikke få det ut så kommer nissene :p Hun sa det går fort fra sommerlige ting til nisser kommer :eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.