kamp sa for siden:
Hvorfor blir noen kvalme av å spise ribbe??
kamp sa for siden:
Hvorfor blir noen kvalme av å spise ribbe??
langaard sa for siden:
Kanskje på grunn av det skelvende fettet:p
Lulla84 sa for siden:
Eller eti alt for mye :p
kamp sa for siden:
Jeg ble nemlig ikke særlig kvalm av ribbe før :(
Kitt sa for siden:
Både for gubben og meg går det i bølger! En jul satt vi igjen med masse ribbe fordi det bød oss i mot, julen etter måtte vi kjøpe mer!:)
Griller vi ribbe om sommeren, blir alt spist opp den ene gangen og knapt rørt den neste.
Og så har vi jo gallen, da, som gjerne vil ha et ord med i laget om det blir mye fet mat på en gang!
Carisma sa for siden:
Er det snakk om en gang eller flere ganger? Det kan være ar den ikke er helt fersk på denne tida av året, og at det slår inn.
Furine sa for siden:
Derfor surkål, surt er bra i forbindelse med feitt.
langaard sa for siden:
Bitterstern, er supert kosttilskudd ved inntak av fettrik mat:)
Om du er av dem som reagerer med kvalme.
kamp sa for siden:
Har skjedd 2 ganger nå med samme ribbe.. Men har begynt å reagere med kvalme i det siste på flere ting uten at jeg finner noe sammenheng. Men ingen tvil om at det var ribben som tok meg sist..
Spiser egentlig ribbe jevnlig så jeg ble litt overrasket over at jeg skulle bli så kvalm denne gang.
Kan prøve å ha noe surt til neste gang ;) Samt ta en større doser HCl og enzymer!
KarMa40 sa for siden:
Vanlig juleribbe-oppskrift holder til ett måltid i året for meg også.
Men sambo har funnet en italiensk variant, google 'jamie oliver' og 'porchetta'. Det skal egentlig lages med hel spegris - dette er gatemat i Italia, intet marked uten. Og oppskriften bruker gjerne pork belly eller buklist.
Buklisten burde være billigere enn ribbe, men noen har skjønt at det blir luksusmat ut av det...
kamp sa for siden:
Nå har jeg ikke spist ribbe på 3 uker men hadde en bit i går og ble kvalm med en gang.. begynner å lurer på om det er noe psykisk med ribbesmaken..
Yonah sa for siden:
Reagerer du på alt av svin? Kan det være fettet? Kan ribba være fra i fjor og harsk? Harsk svin er skikkelig kvalmende....
kamp sa for siden:
Kjøpt i år hos slakter..
Reagere ikke på nakkekoteletter, spare ribs o.l. jeg har i slow cooker.
Er bare ganske merkelig egentlig!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.