Nå har jeg faktisk leta meg halvt ihjel. Men alle er jo stappfulle med karbs! Jeg er jo avhengig av det når jeg røyker :p Så nå drikker jeg bare enda mere pepsi max enn før..:rulleøyne
Finnes det egentlig? De som ikke har mye karb er det sorbitol og xylitol i som jeg har forstått jeg ikke skal spise...?
Har tenkt å unne meg en forfriskende sølv Extra når jeg har passert 75 kg... (6 kg til :P ) Det OG en halv Tine Iskaffe. Halleluja for en gledens dag det blir!
Du kan spise store IFA, Fribol og Melli fra apoteket.
Det kan se ut som om det er mye karber med en del sukkeralkoholer kan man trekke i fra fordi de som regel går rimelig rett igjennom kroppen!:)
Sorbitol og xylitol som finnes i så og si all tyggis er desverre forbudt!:nedfor:
Ååh! Da må jeg på IFA-runde i morgen.. Jeg blir litt gal av å ikke ha god smak i munnen. Vant med tyggis/pastill hver dag i 13 år til NADA, er merkelig altså.
Ja jeg skal.. Men jeg fant ut at jeg kan ikke slutte med både karbs OG røyk samtidig. Det hadde blitt for tøft.. Så røyken stumper jeg iløpet av året her :D
Vel altså, sorbitol og xylitol blir oppfattet som sukker i kroppen, dvs at det gir økt insulinutskillelse, og siden det er akkurat det vi vil unngå på lavkarbo, så.........
Du bestemmer selv, men er herved advart!
De fleste tyggisene man får kjøpt (de i dagligvarebutikker) har mange forskjellige søtningsstoffer i seg. Noen av de gir lite energi/karbohydrater og noen gir litt. Jeg har bestandig brukt tyggis. Har ikke regnet det med i karbo-regnskapet. 2 kcal pr tyggis tenker jeg at jeg tygger bort:) bedre å tygge det enn å skeie ut med sjokolade eller noe. Jeg har aldri skeiet ut fordi jeg tillater meg tyggis.
He he, kanskje derfor jeg bare spiser mer av tyggis,da?:)Matinntaket har jeg bedre kontroll over faktisk. Jeg er enten-eller. Hvis tyggis er lov blir det for mye, er det ulovlig tenker jeg ikke på det, fordi det er utelukket. Sånn er jeg med røyk og annet som ikke er bra også. Avhengige typer er kanskje slik?
Jeg kjøpte sukkerfrie Doc på butikken i dag. De er søtet med isomalt, maltitolsirup og sukralose og har 1 gr karbohydrat pr 100 gram når sukkeralkoholene er trukket fra. Deilig å ha peppermyntepastiller for hånden, for munnen min lukter ikke akkurat roser om dagen :o
Fant Yup i dag, og de ble lørdagsutskeielsen min :p De er søtet med maltitolsirup, sorbitolsirup, xylitol, aspartam og acesulfam K. 59,5 g karber pr 100 g, men tilnærmet alt skal være sukkeralkoholer.
Anbefaler deg å ikke kjøpe dem, spesielt ikke de grønne... Mest fordi de smakte så godt at jeg tror jeg kommer til å få fullstendig dilla på dem ;p
at både sorbitol og xylitol oppfører seg som sukker i kroppen og gir akkurat den insulinutskillelsen vi så sårt vil unngå ved å spise lavkarbo/ketogent!:p
Alle sukkeralkoholer kan ikke bare trekkes fra uten videre, desverre!:nedfor:
I know, siterte bare det som stod på pakningen ;) Men for min egen del er litt sukkeralkoholer omtrent det eneste jeg får i meg av "ulovlige" ting, så stresser ikke med det.
Sukrin, stevia og tagatose/tagatesse har GI null og har lite eller ingen kalorier/karbohydrater. De er trygge, men kan av de fleste ikke inntaes i mer enn små mengder hvis man vil unngå magetrøbbel. Det var de sunneste. Natreen og aspartam har også GI null og null kalorier/ikke karbo men er skadelig for kroppen.
[quote=Luggetuppen;1215362]Jeg kjøpte sukkerfrie Doc på butikken i dag. De er søtet med isomalt, maltitolsirup og sukralose og har 1 gr karbohydrat pr 100 gram når sukkeralkoholene er trukket fra. Deilig å ha peppermyntepastiller for hånden, for munnen min lukter ikke akkurat roser om dagen :o
Min endokronolog sier at alle søtningsmidler som slutter på -ol gir forhøyet blodsukker. Jeg har diabetes 1 og merker det veldig tydelig når jeg måler etter -ol-inntak. :hylgrine:
Jeg kjøpte sukkerfrie Doc på butikken i dag. De er søtet med isomalt, maltitolsirup og sukralose og har 1 gr karbohydrat pr 100 gram når sukkeralkoholene er trukket fra. Deilig å ha peppermyntepastiller for hånden, for munnen min lukter ikke akkurat roser om dagen :o
Å disse så gode ut!!! Er de helt lovlige?
Ikke om du vil ligge på 5% karbo. Alle alkoholene kan ikke trekkes fra. Halvparten er mer korrekt tror jeg.
Fant noen drops på helsekost som heter VIVIL. De har 0 sukker (bare alkohole). Finnes i ulike smaker, bl.a. jordbær- creme. Himmelsk. De har også en Mint varian. Kanskje det er noe?
Jeg tåler ikke YUP.. Prøvde en pakke, men de gav meg sultfølelse og blodsukkersvingning :( Holder meg til store IFA jeg :) Fribol spiser jeg om jeg har vondt i halsen, de blir litt for "sykdomsrelatret" for meg :p
Ja, de blir antageligvis da søtet med sukrin i tillegg for å få en ok smak, men det er jo greit nok, ihvertfall for meg. Tagatose blir tatt i bruk istedet kanskje? Tiden vil vise hva det vil satses på mest.Men kjenner du til noen slike produkter fra japan? Om de bruker kun stevia?
Og du, til høyre på den grønne linjen, rett over innlegget du har skrevet, er det en Endre- knapp! Der kan du klikke om du vil endre noe av det du har skrevet!;)
Farlig gode de speider-sukkertøyene. Jeg spiser lett hele boksen og får skikkelig mageknip etterpå.Så jeg unngår å kjøpe de fordi jeg ikke klarer å styre meg.Det smaker like godt som vanlig godteri.
Vi har jo colaen deres da, den er søtet med Stevia.....
Fikk akkurat i dag en mail fra Mercola...de selger munnhygieneartikler med Stevia...En del sjokolade med Stevia fins visst også, men jeg er ikke så glad i snop at jeg kjøper det på nettet...vil heller vente til det ligger i butikkhyllene.....:D
oki takk for tips :flau:,de hadde ikke de produktene på apoteket men fant noen på helsekost:cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.