1.4 kg siden 29. august er ikke mye å skryte av...:(
Ett eksempel på en meny en dag kan være:
Frokost: 1-2 lavkarbobrød med smør, ost og skinke
Lunch: Omelett med kremfløte og en halv pakke bacon
Mellommåltid: Babybell og spekeskinke og litt rå blomkål
Middag: Kyllingfilet med ost inni, kremet saus med kremfløte og rømme i + blomkålmos (med smør og kremfløte)
Kveldsmat: Middagsrester
Noe her jeg gjør feil..?
Får så lite motivasjon når det ikke skjer noenting :/ Hvertfall ikke når jeg ser på resultatene her inne der folk går ned så sinnsykt mye til å begynne med!
1.4kg på 2 uker er faktisk mye å skryte av!
Det anbefalte er 0.5 - 1.0kg pr uke for at hode, kropp og hud skal følge med på ferden!
Med en snitt på 0.7kg pr uke ligger du jo perfekt an!;)
Hvor mye man går ned i begynnelsen er så innmari forskjellig og handler om mange ting. Ikke se på hva andre går ned. Kanskje de hadde mye vann i kroppen, veier mye mer, osv.
Du spiser lite grønnsaker, syns jeg, og bacon, ost og spekeskinke holder på vann. Hvor mye væske får du i deg pr dag, da? Mange må opp i mot minst 3 liter før det slipper!
Dessuten er du ikke av den kjempeovervektige typen i følge BMI`en din, så du bør være mer enn fornøyd med den nedgangen og håpe det fortsetter på den måten:)
Da hadde jeg kanskje ikke så mye vann da... Jeg er jo som dere har sagt ikke så veldig overvektig (163 cm og startvekt var 83.3 eller hva det var) Og sånn har jeg vært siden fødselen for snart 5 år siden. Så de kiloene her sitter GODT!
Enig med ekspert-damene her, jeg lurer bare på om du virkelig trenger og spise 5 ganger i løpet av dagen? Spiser du mellom-måltid og kveldsmat fordi du er reelt sulten? Jeg ville kun spist de måltidene som passer hverdagen din (jobb/skole osv) og spis når du er sulten.
Slapp av - du er en av mange som har hengt seg opp i noen av de som har mest fantastisk resultat vektmessig. GANSKE MANGE her inne må jobbe for å gå ned :)
Men hva skjer med forbrenninga da da?
Fordi.. Jeg spiser f.eks middag kl 17. Neste måltid om jeg skal gå etter sult blir da 11-12! Da går jo kroppen i sparemodus og holder på alt av fett for å ikke "sulte". Er det er noe helt annet med ketolyse da?
Hun mener nok ketolyseboka:) Men dette med sparebluss gjelder hverken om du spiser høykarbo, lavkarbo eller hva det måtte være. Forbrenninga skrur seg uansett ikke av bare fordi at kroppen ikke får noe mat på noen timer. Det kan faktisk være en stor fordel. Kroppen trenger ikke mat med mindre den er sulten. Og sulten sier den i fra at den er og da skal du spise:)
Jeg mener slank med ketolysekuren. Du har skrevet ketolyse i filosofiboksen din. Så derfor svarer jeg ut fra den dietten.
Er det ikke ketolyse du går på?
Slank med ketolysekuren er liksom ketolyse- bibelen!
Nesten alt du kunne finne på å spørre om her inne står allerede i den!;)
Det er liksom meningen at man skal lese den før man gyver løs på ketolyse- kuren, skjønner du!:p
Du kan med god samvittighet slutte å tvinge i deg noe som helst:) Ta deg en kopp kaffe med fløte i eller noe i steden og vent til kroppen sier i fra:) Da blir den mye gladere enn når du tvinger i den ting den ikke har bedt om:p
Spis deg slank er et annet lavkarboopplegg, så trodde det var det du mente, men de har vel ikke gitt ut noe bok.. Du burde lese boken. Nøøøøøyeee.
Helt sikkert ikke ;) Ville bare få sagt at SDS HAR gitt ut bok også, og innholdet er vel ikke akkurat så ulikt ketolysebokas innhold :)
Jeg synes det er kjempebra at det finnes så mange retninger og bøker om lavkarbo - selv om PRINSIPPENE er de samme, er jo lavkarbo et genialt kosthold som kan tilpasses enhver kropps behov! :heia:
Oioi... Nå har jeg gått ned 2.2 kg! Jeg tar tilbake alt jeg sa...:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.