< Tilbake til oversikten

Jeg vet man skal være tålmodig, men ...

lårannediskon sa for siden:

1.4 kg siden 29. august er ikke mye å skryte av...:(

Ett eksempel på en meny en dag kan være:

Frokost: 1-2 lavkarbobrød med smør, ost og skinke
Lunch: Omelett med kremfløte og en halv pakke bacon
Mellommåltid: Babybell og spekeskinke og litt rå blomkål
Middag: Kyllingfilet med ost inni, kremet saus med kremfløte og rømme i + blomkålmos (med smør og kremfløte)
Kveldsmat: Middagsrester

Noe her jeg gjør feil..?

Får så lite motivasjon når det ikke skjer noenting :/ Hvertfall ikke når jeg ser på resultatene her inne der folk går ned så sinnsykt mye til å begynne med!

Gerd sa for siden:

hvor mange karber får du i deg om dagen?

Syns det virker som litt lite grønnsaker?

Tar du vitaminene, drikker du nok vann?
Spiser du deg mett? Og spiser du når du er sulten?

nellie sa for siden:

Jøssemeg.. 1.4 kilo på 13 dager? Du har nok altfor høye forventninger til hvor mye du skal gå ned.

Kitt sa for siden:

1.4kg på 2 uker er faktisk mye å skryte av!
Det anbefalte er 0.5 - 1.0kg pr uke for at hode, kropp og hud skal følge med på ferden!
Med en snitt på 0.7kg pr uke ligger du jo perfekt an!;)

Hvor mye man går ned i begynnelsen er så innmari forskjellig og handler om mange ting. Ikke se på hva andre går ned. Kanskje de hadde mye vann i kroppen, veier mye mer, osv.

Du spiser lite grønnsaker, syns jeg, og bacon, ost og spekeskinke holder på vann. Hvor mye væske får du i deg pr dag, da? Mange må opp i mot minst 3 liter før det slipper!

nellie sa for siden:

Dessuten er du ikke av den kjempeovervektige typen i følge BMI`en din, så du bør være mer enn fornøyd med den nedgangen og håpe det fortsetter på den måten:)

Bah.. Jeg har vel sett meg blind på de som går ned 5 kg første uka osv. Sambo har det nemlig :p

Den menyen var bare ett eksempel da.. Spiser egentlig masse grønt..:) Vann er jeg heller dårlig på.. MÅ skjerpe meg :mad:

Ligger på sånn ca 10-15 karb per dag

Da skal jeg ta meg i nakkeskinnet og drikke masse vann framover og ikke tenke så fælt på den vekta :)

Takk for svar jenter :) Har bare så inderlig lyst å få tilbake kroppen min at tiden kan ikke gå fort nok! :rodme:

Kitt sa for siden:

Går ut i fra at samboer er mann! Verden er nemlig så urettferdig at de alltid går ned mest fortest!:p

Vann er det beste, men all væske er bra, særlig om du spiser mye salt ost, bacon og spekeskinke!;)

Du skal ligge PÅ 15 karber. Heller litt over enn under!

nellie sa for siden:

De som går ned veldig mye i førsten går ned veldig mye vann.

Ja, han er mann og 30 kg for mye..:p

Da hadde jeg kanskje ikke så mye vann da... Jeg er jo som dere har sagt ikke så veldig overvektig (163 cm og startvekt var 83.3 eller hva det var) Og sånn har jeg vært siden fødselen for snart 5 år siden. Så de kiloene her sitter GODT!

Carisma sa for siden:

Så du er sur fordi samboeren din hadde mer vann i kroppen enn deg da dere starta? :confused:

Nerthus sa for siden:

Enig med ekspert-damene her, jeg lurer bare på om du virkelig trenger og spise 5 ganger i løpet av dagen? Spiser du mellom-måltid og kveldsmat fordi du er reelt sulten? Jeg ville kun spist de måltidene som passer hverdagen din (jobb/skole osv) og spis når du er sulten.

Slapp av - du er en av mange som har hengt seg opp i noen av de som har mest fantastisk resultat vektmessig. GANSKE MANGE her inne må jobbe for å gå ned :)

Sur? Hvor har du det ifra?

Nei jeg er ikke sulten :P

Men jeg har det printa inn å spise ofte og lite.. Men skal jeg bare spise når jeg er sulten da? For da blir det bare lunch og middag på meg..:p

Kitt sa for siden:

På ketolyse skal du spise deg passe mett HVER gang du er sulten!!!

Hverken mer eller mindre!

nellie sa for siden:

Er du bare sulten til lunch og middag, spiser du lunch og middag:) Eller. Senere frokost og middag da;)

Carisma sa for siden:

Du klaget jo over han gikk ned 5 kg og du bare 1,4? For å gå ned 5kg på en uke må man ha mye vann i kroppen.

Men hva skjer med forbrenninga da da?
Fordi.. Jeg spiser f.eks middag kl 17. Neste måltid om jeg skal gå etter sult blir da 11-12! Da går jo kroppen i sparemodus og holder på alt av fett for å ikke "sulte". Er det er noe helt annet med ketolyse da?

Da misforsto du. Jeg er jo ikke sur på grunn av det! Småsjalu er vel heller ordet..:)

Gerd sa for siden:

Har du lest boka?

Spis deg slank?

Skumlest :flau:

nellie sa for siden:

Hun mener nok ketolyseboka:) Men dette med sparebluss gjelder hverken om du spiser høykarbo, lavkarbo eller hva det måtte være. Forbrenninga skrur seg uansett ikke av bare fordi at kroppen ikke får noe mat på noen timer. Det kan faktisk være en stor fordel. Kroppen trenger ikke mat med mindre den er sulten. Og sulten sier den i fra at den er og da skal du spise:)

Gerd sa for siden:

Jeg mener slank med ketolysekuren. Du har skrevet ketolyse i filosofiboksen din. Så derfor svarer jeg ut fra den dietten.
Er det ikke ketolyse du går på?

Ja, jeg har en ketolysebok som heter Spis deg slank av Torkil ett eller annet. Men jeg har ærlig talt ikke lest så mye i den.. Jeg burde vel...:P

Okei, for det er noe helt annet enn jeg har hørt tidligere.. Jeg som sitter og tvinger i meg frokost fordi jeg tror jeg MÅ...

Gerd sa for siden:

Les boka skikkelig, så skjønner du hva det går ut på ;)

Kitt sa for siden:

Slank med ketolysekuren er liksom ketolyse- bibelen!
Nesten alt du kunne finne på å spørre om her inne står allerede i den!;)
Det er liksom meningen at man skal lese den før man gyver løs på ketolyse- kuren, skjønner du!:p

nellie sa for siden:

Du kan med god samvittighet slutte å tvinge i deg noe som helst:) Ta deg en kopp kaffe med fløte i eller noe i steden og vent til kroppen sier i fra:) Da blir den mye gladere enn når du tvinger i den ting den ikke har bedt om:p

Spis deg slank er et annet lavkarboopplegg, så trodde det var det du mente, men de har vel ikke gitt ut noe bok.. Du burde lese boken. Nøøøøøyeee.

Jeg har lest halve da... Hehe.. Men huff ja. Skjerpings!

Kitt sa for siden:

Og jeg bet på og kalte boken Spis deg slank!:o Har rettet det nå!

Er veldig lurt å vite hva man driver mad, altså!;)

Trodde ikke det var mer hokus pokus enn å kutte ut karbs jeg.. Men så feil kan man ta.

Men nå legger jeg meg på senga og leser :p

Kitt sa for siden:

Ikke hokuspokus, men kunnskap!:)

Nerthus sa for siden:

Spis deg slank HAR faktisk gitt ut bok :)

nellie sa for siden:

Oki:)

Men det var ikke den boken det var snakk om her?

Aner ikke hva dere mener jeg, men boka jeg har heter Slank med ketolysekuren av Torkil ett eller annet. Og den leste jeg i går :)

Kitt sa for siden:

:heia::heia::heia:

Finnes etterhvert utallige bøker, men det er liksom Slank med ketolysekuren som er "biblen"!;)

langaard sa for siden:

:lol: Pokkers mannfolk!

Nerthus sa for siden:

Helt sikkert ikke ;) Ville bare få sagt at SDS HAR gitt ut bok også, og innholdet er vel ikke akkurat så ulikt ketolysebokas innhold :)

Jeg synes det er kjempebra at det finnes så mange retninger og bøker om lavkarbo - selv om PRINSIPPENE er de samme, er jo lavkarbo et genialt kosthold som kan tilpasses enhver kropps behov! :heia:

Oioi... Nå har jeg gått ned 2.2 kg! Jeg tar tilbake alt jeg sa...:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.