< Tilbake til oversikten

hjelp, Mille!!

#1

Iset sa for siden:

skal prøve å sette inn menyene mine i fitday fremover, men hva er gg helseklibrød? hvor finner jeg det på fitday? må jeg kanskje legge det inn selv? aargh dumt at det er kun på engelsk...


#2

Nille sa for siden:

Du må legge det inn sjøl !! Gå inn på "New Custom food", legg inn verdiene for 100 gram. (en bit veier 10 gram ca, så når du legger inn dagens mat, legger du inn f.eks. 20 gram under add custom food hvis du har spist to. Det er bare å fylle inn skjemaet. Hvis programmet forteller deg at det er feil eller ikke overensstemmelse mellom kalorier og resten, sjekker du først om du har satt alle tall inn rett, hvis du har det justerer du bare kaloriene til det programmet sier det er.

Hvis du skal legge inn en oppskrift/rett, velger du en tidligere dato du ikke har brukt før. Legger inn så inn alle ingrediensene. Tar utskrift av dataene, og legger totalen inn under custom food. Har jeg f.eks.en oppskrift for 4 porsjoner, legger jeg inn "4 servings" som enhet. Når jeg legger inn dagens mat velge jeg retten under "add custom food" og velger 1 serving. '

Det får ganske radig når du blir vant til det, men det tar tid. Mange mål er f.eks. i kopp, mens du kaskje bruker spiseskje. Da er det greitt å huske at

0.0315 kopp = 1/2 ss
0.063 kopp = 1 ss
0.126 kopp = 2 ss
0.252 kopp = 4 ss

Det er 2 ts i en ss (så vidt jeg husker !)

Har du f eks et kyllingbryst, er det lettere å gå inn under Poultry, og chicken, enn å søke på chicken breast.

Paprika ligger under "pepper, sweet, red (yellow eller green)

Broccoli måles lettest hvis du bruker den det står "frozen" på, for da får du frem vektenheter. Målene er i oz. 100 gram = 3.5 oz. Jeg bruker www.convert-me.com hele tida for omregningene. Som sagt, det tar litt tid, men det blir en vane ! Når jg legger inn maten nå tar det max 5 min til dagen

Bare spør om du lurer på noe !


#3

Iset sa for siden:

tuuusen takk kjære engel :D da skal jeg legge inn endel matvarer. er jo et genialt konsept det der.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.