Jeg elsker grøt og puddinger og alt sånt skvip, men siden mel og ris ikke er så bra for meg, må jeg stort sett holde meg unna.
For et par år siden bestemte jeg meg for å prøve å lage en sunnere versjon som passer bedre for meg, men som også skulle være god. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, syntes grøten var både god og mettende.
Nå lurer jeg på om denne grøten vil være ok på Lindbergs?
Grøt à la Hedda
Ingrendienser
Paranøtter
Mandler
Kokosmasse
Solsikkekjerner
Linfrø
Havregryn (brukte minst av dette)
Splenda (eller sukker eller annen søtning du foretrekker)
Melk
Slik gjør du
Puttet paranøtter og mandler i foodprossessoren for å finmale dem. Så tilsatte jeg litt kokosmasse, linfrø, solsikkekjerner og havregryn og malte videre til mel. Hadde melet i gryta sammen med h-melk og splenda og kokte opp under omrøring.
Er du glad i grøt så er det jo oppskrifter på rømmegrøt og smørgrøt her inne, og de er nyyyydelige! Ikke den helt store tyggemotstanden men lave nok på karbohydratene til at en vel kunne fristet selv Skaldeman med ei skål. ^^
Nå spiser Hedda etter Lindbergs prinsipper da, så hun er kanskje ikke så ille opptatt av å være lavest mulig på karbohydratene akkurat når det gjelder denne grøten:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.